Höj träningsdosen...om du vill bli bra...blähääää

Erkände häromdagen att jag var en miljöbov med avseende på min bilåkning...tar tillbaka allt nu...idag sprang jag till Hedemora för att fika på McDonalds. 25km belv det...och när vi väl kom fram...var jag inte sugen på mer än mjölk, vatten och kaffe...magen kan bli lite i olag när man springer långpass.
Himla kul pass blev det idag. Vi var åtta st som startade samtidigt varav 4st hängde i till Hedemora. Benen kändes lätta och trots alla backar känns det inte så tokigt nu efteråt heller.
Skönt att all nedlagd tid på träning ger resultat.
Nästa helg springer vi till Elsa Anderssons i Norberg...för lite fika...så inte tar jag bilen heller!!...nej, tusan...här springs det dit man ska...som kenyanerna...deras träning börjar ´när de är små och barfota springer en mil till skolan och en mil hem...sen fortsätter de resten av livet med att springa dit de ska...och däremellan vinner de nåt marathon...

Det är väl där det gick fel för min del...åkte bil med mamma till ridlektionerna när jag var 5år...och på den vägen fortsatte det...missad träning i barnaåren tas inte igen med ett löppass till Hedemora...inte ens om jag gör det en gång i veckan...

Muskelmåns tycker att jag tränar för lite...om jag vill bli bra måste jag öka träningsdosen...hm....vart tar jag timmarna ifrån? Kan man ringa fröken Ur och be om några timmar till, ett par gånger i veckan?
5 mil i veckan räcker inte, säger Måns...minst 7....
Gah....jag VILL bli bra...men...nu, ska jag försöka träna lite på good enough...och kanske höja dosen till 6 mil....men där får det nog räcka.

Nu skall jag förbereda kursen lite till...sen blir det melodifestivalpartaj hos mam o pap.
Vem håller jag på?
Agnes, EMD, Alcazar, Caroline och Malena...kanske lite på Sara också...ja, det var väl nästan hela startfältet...snacka om helgardering...

Kommentarer
Postat av: Sabina

Sv: Olika definitioner har nog alla men åldern spelar ingen större roll ;) Melodifestivalfest låter toppen! Tyvärr är det nog lite långt för oss att åka :( Men tack för inbjudan!

2009-03-14 @ 16:51:38
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0