Ingen mer lön, tack!

Många läsare har hört av sig och undrat hur det gick på mitt lönesamtal tillika utvecklingssamtal. Jag skall berätta...
Jag gick in till chefen, som sa: Slå dig ner, men nej, jag sa att jag föredrog att stå, för det här skulle inte ta lång tid. Sen bad jag att få avstå 5000kr av min lön...så så så, inte avbryta nu, jag har tänkt igenom det här och vill verkligen avstå pengarna...jag och min sambo satt och räknade ihop det hela och det torde bli nära nog 85000kr på ett år, socialavgifter och skatt inräknat...för mig blir det en spottstyver...rör sig ju bara om ca 35000kr efter skatt på ett år...det var det samma. Det kan jag avvara. Jämför man med att det är 4st klassuppsättningar nya matteböcker, en fjärdedels specialläraretjänst eller 21500 portioner skolmat till eleverna...så är valet enkelt.
Snälla chefen, ta nu och ring lönekontoret och prata sen inte högt om detta. Detta stannar mellan dig och mig.

Så gick det INTE till.

That´s not me...jag heter inte Moder Theresa...är inte ens moder...

Nej, jag satt där och berättade om min egen förträfflighet ihopp om ett par hundringar mer i lön...trots att kommunen går back...


Men...det var ett bra samtal. jag har en bra chef som är duktig på att entusiasmera och peppa. Jag känner mig utvecklad och om jag slipper få veta vad de andra får, är jag nöjd som det är.

Skulle förstås vilja träffa Birk lite mer, men det kan nog inte chefen göra något åt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0