Jag är hemsk

Har fått kommentarer på några av mina inlägg...där man hyllar mig som en särdeles god människa. Det gör mig nervös. Jag kan inte leva upp till det...vill erkänna här och nu...att jag är en god marknadsförare av mig själv...men ganska hemsk i verkligheten...jag skall generöst dela med mig av detta...och kommer sedan radera inlägget efter 24h...så att detta inte kan spridas till framtida arbetsgivare...
Exempel på hur o-god jag är...
Jag kör bil på gångbanan vid skolan...för att jag inte har lust att åka runt...därmed får fotgängare hoppa åt sidan...
Jag svär åt andra när jag kör bil...
Jag betalar tv-licens bara för att hon moderaten åkte dit på det...
Jag pratar om miljö i skolan...men badar varje kväll på vintern, för att jag fryser så mycket...och åker bil till jobbet...trots ynka 1,2 km dit...
Jag är hemsk att spela spel med och anklagar alla som är nära att vinna, för konspiration och fusk...
Jag har, tre dagar i rad, glömt att ringa en elevs förälder...
Jag kan inte hålla reda på nycklar...det gör folk åt mig...och jag får rekommenderade brev hem från säkerhetsbolag, varifrån jag har nyckelbrickor...med borttappde nycklar som snälla människor lagt på lådan.
Jag är pedant...men har ofta fördrag med mina egna grejor som ligger lite överallt...
...nå, kan jag få sova lugnt nu...utan samvetskval för att jag skulle ha förhävt mig här på sidan? Jag är usel...
Ibland tänker jag någon god tanke och gör något gott...det är DET jag försöker komma ihåg, genom att skriva ner de få gångerna, på bloggen...

...slut på bikten...bikt förresten...hos vem...Påven? Den stollen...han är om möjligt ännu uslare...fri från synd kastar första stenen...där står han och jag...med varsin sten...ingen kastar...

Kommentarer
Postat av: Sabina

Haha, så skön du är! :) Alla har vi våra brister men vi kan ju vara goda ändå ;)



Typiskt att varenda jävel skulle på bio just då. Om den fortfarande går så MÅSTE ni gå och se den!

2009-03-12 @ 21:56:25
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Katinka

Jamen bristerna och erkännandet gör bara att du framstår än mer god ju! Du är god och jag tycker du är bäst! Punkt slut!

2009-03-12 @ 23:15:06
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0