Jamen äntligen...

Äntligen har jag fått lite vettiga träningskompisar...några i min kaliber...att sporras av i intervallerna.



Javisst...systrarna Kallur och jag...tränade i Faluns inomhushall idag på förmiddagen...

Okej, de kanske inte upplevde att vi tränade ihop direkt...men...för mig kändes det lite så...de körde häckteknik och jag körde 200-ingar...varje gång jag passerade dem tryckte jag på lite extra...och nog såg de lite imponerade ut...

Kanske inte av farten...kanske de tänkte att det är roligt att så gamla människor tar sig för med lite träning på söndagsförmiddagen...

De hejade...

..på alla...

Supervältränade...superglada...supertrevliga...vilka förebilder. Den dag Sanna eller Jenny...eller för all del, Carolina Klüft, tas fast i en dopingkontroll...den dagen...kan inte finnas...då slutar jag titta på sport...och slutar utöva...

Hur intervallerna gick?...Inget världsårsbästa...mer än för mig...36s per två hundring...ger inga medaljer...men bra träning för hjärtat.

Nu bjuder mam o pap på restaurang! Gott gottigott gott!

Kommentarer
Postat av: tusensanningar

Ausch, du kan inte sluta UTÖVA sport för att andra klantar sig heller!

2009-03-08 @ 16:30:49
URL: http://tusensanningar.blogg.se/
Postat av: blombella

Lite i närheten av systrarna Kallur är du nog. hängiven och peppad för att slå resultat.

Men de har ett namn att leva upp till

( översatt på dalmål; -ur från sv ak.ordbok. Kall - hängiven, ett måste )

Kall, ett kall flera kall.... -ur



Ditt namn ;

Erixon ( översatt släktforskning -rix. riksomfattande)



blombella översätter: E = är

rix= riksomfattande

on = på





2009-03-08 @ 16:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0