Luktfritt

06.13...måndagmorgon...det känns stelt och motigt. Varken kropp eller huvud är särskilt med på att komma igång till en ny arbetsvecka. Har missat några "borden" i helgen...borde ha rättat två prov t ex. Men igår eftermiddag, när tiden fanns...orkade jag inte. Har så duktiga elever...som skriver massor...då förtjänar dom att jag är pigg och orkar sätta mig in i det dom skrivit...tröstar jag mig med.

Den här veckan är helt intecknad. Varje kväll är bokad. Tror att det är det som gör mig trött i förväg. Inga luckor där en liten "nap" hade passat...måste ha disciplin att lägga mig tidigt...annars blir dagarna sabbade.

Nyhetsmorgon...reklam...en reklam bad mig köpa SB12 för dålig andedräkt, en annan rekommenderade Lactal för illaluktande flytningar, en tredje sa att jag skulle köpa Ac3 comfort för ändtarmsbesvär och hemorojder...så lite Rexona double action 24 hours på det...så är ju hela kroppen i topptrim och inget...absolut inget kan lukta illa...
Hur har folk klarat sig genom tiderna...det måste ha luktat vedervärdigt förr...av alla.

Nu kör vi igång måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0