One have to bite in the sour apple, sometimes!

Nej, jag har inte lagt det bakom mig. Jag tycker fortfarande...hur fjompigt liten Let´s Dance-tävlingen än är i det stora hela...så tycker jag ändå, att Laila borde ha vunnit!!
Jag kan nämligen inte begripa varför inte den bästa skall vinna? Om det är den som utvecklats mest från att inte kunna alls, så borde de ju inte låtit Laila vara med alls.
Och jag OGILLAR INTE Magnus. Jag är imponerad av honom. Verkligen.

Men Laila var bättre.

Snöslask ute idag. Kommunen hade ingen lust att ploga bort det som kom inatt, för det kommer att försvinna av sig självt. Helt rätt. Men i förmiddags när jag sprang, kändes det helt fel. Hade ingen alls lust att ge mig ut.
Men I took the bull with it´s horns!
Snöblandat regn i fejan, och skitblandad slask runt fötterna. Gasell-Annika hade ingen barnvakt så hon hade sonen med i joggingvagnen. Vi turades om att dra varannan km. Såååå tungt det gick i slask...och uppför.
Skönt ändå att dom var med. Hade nog blivit bekväm och sprungit inomhus om de hoppat av. Det är inte lika bra träning. Ett löpband matar fram ny mark under fötterna åt en, man behöver inget frånskjut. Lätt att tro att man är vältränad och har bra fart...tills man kommer ut igen.
Nej, slita i regn och rusk...det är grejer det. Hoppas jag. För är det inte grejer, och ger det inte resultat...så har jag pinat mig själv, larvat runt hela vintern ute i ur och skur...till ingen nytta.
Tänker tro att det gör nytta.
Men hoppas på vår snart. Helst nyss.

Fest ikväll. Glädjande inbjudan till Bengstbo. Dubbel bortamatch alltså. Portugal borta, borta i Bengstbo.
Skall bli kul.
Roligare än att springa genom Bengstbo. Bättre att stanna upp mitt i liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0