Sälj bingolotter

360 miljarder...det är vad BillGates är god för...mot ynka 200 miljarder för vår svenske Ingvar Kamprad...
Herr Gates gör en massa gott för sina pengar...mycket välgörenhet...han skulle ha råd att hjälpa vår kommun 7200ggr...d v s skänka 50 miljoner, som just nu fattas i kommunens finanser, 7200ggr...
Det lär han inte göra...inte heller Ingvar Kamprad som bara skulle kunna hjälpa oss 4000ggr.
Nej, vi får göra som andra har gjort. Vi får göra det själva. (B Afzelius "TIll Min Kära")
Så då har jag nästa förslag...eftersom det inte gick att spara in löneförhöjningar i kommunen...fick en föreläsning igår om hur dumt det är att spara på löner...då skulle konsumtionen och skatteintäkter minska och helvetet på jorden bli ännu större...typ...
Men okej...så här då...i vår kommun bor ca 20000st...(21886...är lite mer rätt...). Om alla kommuninvånare säljer bingolotter, kakor, har loppis, säljer sockor, fröpåsar, polkagrisar...what ever...så att var och en tjänar ihop 2500kr...och ger dem till kommunen...DÅ har vi fått ihop 50 milj och behöver inte spara...

Okej...det kan falla på att en del i kommunen är över 90 och inte kan gå...och en del är under 1 och inte kan gå...

Får fundera mer...

Och så skall jag fundera på om jag tror det är värt att spela på att Leksand går upp i elitserien...svår match mot Södertälje imorgon...sen AIK...uj uj...måtte det gå vägen denna gång.
Jag tror jag sätter en hundring...bara för att visa mitt stöd...eller nåt.

Kommentarer
Postat av: Katinka

Full av fina idéer som vanligt! Din utmaning är för övrigt gjord!

2009-03-12 @ 16:02:16
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Veiken

Självklart går Leksand upp;) Hittade din blogg på en annan sida och gör ett avtryck!;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0