Schenare...hick....

Schena hallojsan...nuärjahemmaigen.
Äsch, skojade bara...vinprovningen var kul. Men ju närmare 40 jag kryper...desto ansvarsfullare blir jag. Trist nog...eller kanske bra?
För tio år sen hade vi alla fortsatt till Trapper och tagit en öl, efteråt och pratat igenom livets allvar.
Nu är det tio år senare. Och vi åker hem i tid för att lägga oss. Det är ju arbetsdag imorgon. Gud bevars.
Men vi hann prata igenom livets allvar...skrattat åt politiker 1:s skypeförhållande till sin fru på Sicilien, åt att politiker 2 tog en vecka på sig att dricka 20L vin, när han hälsade på på Sicilien hos politiker 1...när vi alla vet, att han kan göra detsamma på en kväll...om han bara är i form.
Vi planerade en vinresa till Sicilien, där vi skulle på hos politiker 1:s fru...och så provade vi lite vin förstås.

Bäst var (hämta nu papper och penna, för denna VAR köpvärd) 2405 Ventisquero Gran Reserva Carmenère
Den skall i alla fall jag köpa mer av.

Skrattat nog för en vecka framåt.
Så nu är det på sin plats att ha lite tråkigt. Ska på lönesamtal på jobbet imorgon. Det kan bli tråkigt, långsamt, värdelöst...eller alldeles...alldeles underbart...
Vi får väl se!

Kommentarer
Postat av: Katinka

Det låter som om du har haft det underbart! Du är inte heller lite glamorös Erica så här mitt i veckan. Fortsätt så! nästa gång blir det dock champagne.



Och jag har hämtat penna och papper och jag skriver!

2009-03-26 @ 16:54:44
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0