Semmeltårta, flytta, byta jobb eller planera lektion? Det är frågan.

Fredagmorgon. Skönt med sådana morgnar. Få timmar att klara tills en lång helgs vila.
Har sovit dåligt den här veckan. Mycket grubbel som hjärnan valt att processa nattetid. Jag är helt ovan vid att sova dåligt och får lite småpanik. Tror att nästa dag skall bli helt förstörd om jag inte får mina 8-9h sömn.
Skänker en tanke till de som aldrig har lätt att somna och som har svårt att sova över huvudtaget.

Men nu lyser solen och det är fredag. Har köpt semmeltårta att bjuda kollegorna på. Trivs så otroligt bra med dem och med jobbet...så varför måste man fundera över om man skall ta ett steg till? Ibland önskar jag att det fanns ett facit. Som i matteboken. Man gör några livsval...sen slår man upp längst bak i boken och kollar...jaha, det var rätt, det var också rätt men hoppsan, här blev det lite fel...tänkte helt fel och insåg inte faran i tid...tillbaks, ändra sig och gör om- gör rätt.
Å andra sidan...blir man klokare av att ta konsekvenser av sina val...och vem vill inte bli klokare? Slå upp vilken citatbok som helst så finns det hela kapitel fyllda med klokheter om att våga ta steget...

Men, nu har jag varken citatbok eller facit i närheten så jag tar helt enkelt och börjar med att planera mattelektionen med 8C. Den skall göras oavsett vilka livsval som kommer sen.
Skönt med tydliga klara upgifter!
...sneglar på semmeltårtan...


Kommentarer
Postat av: Katinka

Semmeltårtan ser underbar ut!

Men är du på väg att byta jobb Erica? Sådant är så himla svårt och visst är man rädd och orolig för lite nya saker. Oftast blir det bra ändå. Utveckling och framåtskridande sägs ju vara bra.

Håller tummarna för att du gör det som känns rätt för dig!

2009-03-27 @ 11:44:47
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Sabina

Visst skulle det vara bra med ett facit men oftast är det bästa bara att lita på sig själv och sina känslor :) Dessutom, vad är det värsta som kan hända? Är det så himla farligt? Bra frågor att fundera på om man oroar sig :) Hoppas du fattar ett beslut som känns rätt för dig!



Förresten så har du blivit utmanad i min blogg :)

2009-03-27 @ 16:26:15
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0