Styrelsemöte...

Styrelsemöte för brf Malmgården. Vi ska besluta om vi skall vräka en person och tvångssälja hans lägenhet. Han har hyrt ut sin lägenhet i andra hand. En liten övernattningsetta...som blivit festlokal för traktens förfestande ungdomar. Nu vägrar han att svara på brev med förslag, uppmaningar och nu tillslut varningar...
Han är en lokal känd politiker.
Som jag haft som chef.
Som var dum.
Den som bidar sin tid får tillslut sin hämnd...
Min hämnd blev...
Att vara en bättre människa. Att inte hämnas eller bete mig dumt som han. Att övertala styrelsen att ge en varning till, skriftligen. Att ge honom tid till påsk, att få sin hyresgäst att flytta, att få tid till att fundera vad han vill med lägenheten. Han kanske inte fått de andra breven...lantbrevbärare ni vet...de kanske tappade alla brev i en dynghög, eller nåt...han kanske tänkt ringa oss men en massa politikgrejs kom ivägen...nu i kristider och allt...man måste inte tro alla om ont. Som han gör.

När det tråkiga ärendet var slutdiskuterat var det dags att vara kreativa och fundera över vad vi vill med huset, vilket sen skall läggas som väl underbyggda förslag på årsstämman...
Jag vann.
La mest förslag.
Som var dyrast.
Jag vill bygga hissar. Det finns ett företag som bygger hissar utanpå husen, över ingången liksom...går jättefort, ser snyggt ut...hissarna fraktar inga tanks, inga dubbelsängar och inga elefanter...men små pensionärer som inte kan gå i trappor...då kan dom bo kvar i vårt hus.
Jag vill bygga ett spa nere i gamla pannrummet. En bastu, en jacuzzi för flera personer, relaxmöbler och massa växter...mysigt...en bokningsbar relax...ingen hiss dit ner...då kommer pensionärstanterna boka den hela tiden...
Jag vill bygga terass på gården. Soldäck med utemöbler och murad grillplats.
Jag vill bygga grind för portalen, som skall vara stängd på helgerna så att vår gård inte blir Avestas största urinoar och spypåse...
Sen vill jag...
Mötet avslutades...mitt i en mening...de orkade nog inte mer...
Höjda hyror lyste i deras ögon...men jag förklarade att vi gjorde en samhällstjänst om vi byggde en massa nu, när byggjobbare och hantverkare går utan jobb...billigt och bra...

Vi får se...de kanske blir utemöbler till sommaren i alla fall...

Alltid nåt.
Nu blir det sängen, det är också alltid nåt!

Kommentarer
Postat av: Katinka

Det var stort gjort av dig tycker jag! En annan hade också funderat på hämnd, men man hoppas ju alltid att man varit lika storsint som du!

2009-03-11 @ 22:41:59
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Sabina

Vilken god människa du är! Det är inte många som skulle agerat som du gjorde tyvärr.



Kul att du var engagerad och gav massa förslag också, hoppas att åtminstone några av dem går igenom :) Framförallt gillade jag hissen, det skulle jag också vilja ha en...

2009-03-12 @ 01:06:39
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0