Utveckling skall belönas, men inte förkunskaper! Det är fusk!

Man får inte vara bra från början. Inte kunna något. Hur skulle det se ut i skolans värld. Om vi tillämpade sånt?
-Nej, du kan tyvärr inte få MVG. Du kunde ju massor redan förra området. Dessutom tror jag visst att du kunde räkna redan i åk 5. Nepp, det blir för lite utveckling.
-Men du lilla vän, du har utvecklats. DU kunde ju inte klockan förra veckan och nu har du kommit i tid, fyra lektioner i rad. Inget rätt på provet, men...vilken utveckling. Det blir MVG det!

...vadå?
Är jag långsur?




Nä...men rätt skall vara rätt!
Laila borde ha vunnit...har jag nämnt att jag tycker det?

Kommentarer
Postat av: Katinka

Håller med dig igen! Laila skulle ha vunnit och förkunskapar ska aldrig vara diskvalificerande!



Förresten antar jag gärna din inbjudan om vuxenmiddag måste jag säga. Barn och alkohol blir ju lite trist i längden liksom. Och så vet jag ju då att jag får behålla mina Odd Molly på mig på hemväg. Det är nämligen inte en självklarhet överallt...

2009-03-28 @ 15:43:10
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Veiken

Jag såg din kommentar inne hos Katinka och kommer med ett glädjebud: Det blir ljusare på kvällen från och med nu! En hel timma! Ha en bra dag och en ljus kväll!;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0