VPR-möte ikväll!

Oh what a beautiful morning...oh what a beautiful day...kallt men sol, mycket att göra men hunnit allt, lunchmöte med entusiastisk drogsamrodnare, kvalat in till att få tillhöra avesta aik:s ledarstab (bevis: får en overall...riktigt vackert...jag jobbar för en förening igen), fantastisk föreläsning med Leif Strandberg...ja Leif ja, han skulle jag kunna prata länge om...
Fick mig att inse vilket viktigt yrke jag har. Vilken viktig roll lärarna har för elevernas lärande.
Vigotskij...vitryss som kunde tänka bra saker om pedagogik...ska läsa mer av och om honom minsann...

Och nu...nu blir det VPR-möte...vedertaget namn på  vinprovning...Jessica, gå inte på det något mer! (alla förkortningar på mötena är inte seriösa. Våga ifrågasätta!) .
Röda viner denna gång vilket är toppen...vita är gott men röda är godast. Har grundat med lite huvudvärkstabletter och vatten, så här innan. Motar Olle i grind.
Vinprovningsgänget jag är med i, har provat viner i hundra år snart nu. Och jag har ändå inte blivit bättre. Erkänner utan krusiduller att det blir ett svepskäl för att få träffas och dricka vin. Här spottas inte.

Om jag återkommer ikväll, beror på många faktorer.
Tid förhemkomst. Trötthetsnivå. Nivå av C2H5OH i blodet. Men kanske viktigast av allt...om jag har något att säga...


Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag har också läst om Vygotskij, intressant ju :) Somnade nästan i början av boken men sen fattade jag hur bra den var :p

Hoppas vinprovningen är kul och att du kan gå någorlunda rakt hem ;)

2009-03-25 @ 20:18:03
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: T

Låter mysigt med en vinprovning. Vilket gäng! ;)

2009-03-25 @ 20:46:14
URL: http://modestymom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0