Askul resa till Gtbg ♥ (jag har lärt mig göra hjärtan på dator ♥ ♥ ♥ ♥ )

Tog bloggledigt igår och höll på att göra detsamma idag. För mycket intryck att smälta och reflektera över månne...är i alla fall helt slut. Men nöjd och glad över mina välspenderade lediga dagar ihop med underbara ungdomar.
Härligt att jag får vara med om sånt här...det behöver man ha i minnet när det kommer gråare dagar i vardagen...då man gnäller över sitt yrke (det gör jag ganska sällan vill jag ta med till protokollet!)

Resan hem startade 10.40 och slutade i Avesta 16.40...då var minibussarna urstädade och stod i skolans garage. LIte vemodigt. Nu är det över. Resan som vi jobbat ihop till tillsammans...under tre år tillsammans i högstadiet...lite drygt två veckor kvar av vår till ihop över huvudtaget. Vemodigt det med, men tidens gång. Vi släpper iväg ett fint gäng och kan bara gratulera såväl deras föräldrar som kommande lärare.
Mest glad är jag över att de är snälla mot varandra. För det är svårast att räta till, för oss lärare. Sann "bry-sig-om-anda" kan vi inte tvinga dem till att känna. Men så vitt jag kunde se, så fick alla vara med.
Tider respekterades, regler hölls (återigen så vitt vi kunde märka...) och de var hänsynsfulla mot andra gäster. FIck beröm av portieren.
Skönt.
Väl hemma igen var det träning som stod på schemat. Backintervaller på Rembos backbana. Gick bra och jag hängde bra med gasellerna annica och sofie. Men...hälsenan, som började göra ont efter löpningen i fredags, som gjorde att jag inte kunde gå nerför trappor då...började värka igennu ikväll.
Illa. Illa s-f!
Men...följande behandling har just inletts: is, voltarensalva, hård linda, värme, voltarensalva, hård linda och dubbel dos Ipren i några dagar...och ingen löpning utan bara vattenlöpning och cykel...så ska det inte vara nån fara inför lördag. Ser fram emot det.
Skall bli askul...skrev jag just askul??
...det är INTE ett ord jag använder...men, man blir som man umgås...
jag har varit med asroliga elever hela helgen i assköna Göteborg och haft askul...så nu använder jag ordet askul...
Fast det låter asdumt! Och jag är en asgammal astönt som tar efter 15 åringars språk.
Astrött nu.
Godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0