De sista ljuva åren...är snart i antågande!

En sån trevlig helg detta varit. Farbors födelsedag i fredags och pappas igår vilket gör att vi snikat till oss fin mat till ringa kostnad...lägg därtill trevligt sällskap. Prisvärt.
Suttit i sekretariatet på Dalaportens orienteringstävling i Horndal både lördag och söndag. Spännande och en ny erfarenhet. Skall nog prova det där med orientering. SOm ett komplement till löpning. De verkade ha det kul och mysigt ihop...de där orienterarna!
Och så har jag ju kommit igång med min egen löpning. 13km i varierad terräng, blev en bra träning nu ikväll. Kände mig stark och pulsen var inte tokhög. Nu är det nära att jag är tillbaka och då har jag bara tappat två veckors träning.
Inget terräng-DM på tisdag dock. Har inte hunnit köra något maxpass och kanske dumt att göra det redan på tisdag. Jag och gasellannika skall springa tusingar på Krylbos terrängbana...som blir min kommande "hemmabana" när vi flyttat!
Yes...det är en stor fördel. 150m till starten får vi från nya huset.

Och så får vi ett fint kök. Sambo har nästan ritat färdigt och det blir nog jättebra. Badrummet är snudd på också färdigplanerat...


Mina sista dagar som trettionioåring skall jag njuta av. Göra barnsliga saker och fråga om jag kan få sitta vid barnbordet om jag kommer på restaurang...bada i barnpoolen på badhuset...åka motordrivna gunghästen utanför Åhléns...smälla smällare hela nätterna...
nej, just ja...det skall jag verkligen inte. Jag hatar smällare och avskyr fyrverkerier!
Bränna upp pengar.
Skämmes!
Skrämma djur och barn.
Skämmes!
FOlk borde lära sig att veta hut!

Det ska jag göra. När jag blir fyrtio!

Birk rider storpudel, förr-förra sommaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0