En dag med tårar `:)

Hej hej...
Många har undrat hur det går för gråtgenen...har den slutat att vattna kinderna...sover den...är den bortopererad...går jag på antigråtmediciner?
Svaret är nej på alla frågor.
Jag kan bara inte skriva om alla gånger den är aktiv.
Jag menar...hur kul är det att läsa om folk som grinar till Dr Phil?

Oavsett hur kul eller tråkigt det nu är...att läsa om...tänker jag berätta att i väntrummet på djursjukhuset kom ett äldre par in, med en ännu äldre svart cockerspanielflicka...silvergrå om nos och öron , trogna ögon som följde matte och husses varje rörelse, ett värdigt lugn...vittnade om många fina år tillsammans. (Kan knappt skriva om det för jag börjar tjuta igen...)
Farbrorn slog sig ner med hunden och tanten gick till receptionen.
Tanten med skral stämma: Vi är här med Linda.
Receptionisten: Linda, Linda...få sen nu...jo, här har vi henne...avlivning...oj, vi skall se till att ta hand om er alldeles strax...
Receptionisten såg medlidsamt på tanten som gråtandes gick och satte sig vid sin man och deras käraste lilla hund.
Tanten grät och kramade hunden. Farbrorn klappade sin fru på ryggen och såg sorgsen ut.

Jag ssatt en bit bort och grät rakt ner i pälsen på storpudeln.
Ville inte att det skulle synas och verka dramaqueenaktigt...men...det var så lätt att tänka sig in i vad de gick igenom...den dag då storpudeln skall bort...finns inte!

Nu hade jag inget smink att bli av med...för det hade försvunnit under dagen...eftersom min gråtgen skickar på tårar så fort någon annan gråter.
Elever som gråter är värst. Då man ska vara vettig och klok och säga bra saker.

Hm...ska googla på "operera bort tårkanaler"...

Kanske linsvätska kan ersätta?

Nåväl, min hund var frisk nu...i alla fall med mediciner resten av livet...så nu sitter jag fattig i soffan, men nöjd...med frisk hund liggandes på mina fötter...
Ska se CSI...favvoprogrammet...har hittills aldrig gråtit till det. Skönt.
Ska bara se såna program i fortsättningen...
Program med bortappade och sjuka djur, går bort...

cu
:)

Kommentarer
Postat av: blombella

Man får se på tårar som om man gödslar livet på ngt sätt....



Stina hälsar att sigges mamma har kattungar på gång till dig och Jerker och jerry, de skall i och för sig födas och bli åtta veckor gamla men jerry kan få välja en av dem....



O) Puss



2009-05-19 @ 11:45:59
Postat av: blombella

Man får se på tårar som om man gödslar livet på ngt sätt....



Stina hälsar att sigges mamma har kattungar på gång till dig och Jerker och jerry, de skall i och för sig födas och bli åtta veckor gamla men jerry kan få välja en av dem....



O) Puss



2009-05-19 @ 11:46:11
Postat av: Katinka

Åhh, det gör ont ända in i mig att läsa om det här bara. Den dagen vill jag verkligen inte ska komma någonsin, och ändå vet man att ens hund börjar sakta men säkert bli till åren kommen. Så jobbigt. Hur överlever man det?

2009-05-19 @ 22:41:13
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Sabina

Så sorgligt! En hund blir ju verkligen precis som vilken familjemedlem som helst.. Usch, blev nästan tårögd bara av att läsa om det...



Kul att se att du äntligen kommit iväg på bio :)



Sv: Tack för de fina orden :) Känns som ett halvläskigt sammanträffande att det faktiskt är just min farmor som har gått bort... Du har verkligen rätt i att man lär sig ta vara på de som finns hos oss i livet :)



Ha det så bra på klassresan!

2009-05-20 @ 16:33:25
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0