Första flyttkartongen är packad :)

Sambon tittade på  mig med ögon som skulle fått storpudelns ögon att verka kyliga.
Han vill verkligen fortsätta rita på IKEA-köket...jag är inte alls emot ett IKEA-kök...de har 25års garanti på luckor och stommar, det har inte andra kök...de är trettiotusen billigare än det kök vi hittills tittat på...
Men...
Det är en miljard delar och skruvar som skall bli ett kök...sånt tar tid...jag hatar att vänta och har inget tålamod med småpickelgöra...sambo säger att han har det. Tålamod alltså.
Jag vet.
Han står ju med mig.

Det finns ett till men...
IKEA har ingen bra lösning på hur man gör över den sidebyside kyl och frys som vi vill ha...det ser superdumt ut att inte ha skåp på sidan och över den...

Men mot bedjande ögon har jag inget att sätta emot (eller om det är mot bra argument...)

Nåväl, ny köksleverantör ritar och ger offert imorgon. Hoppas sf på dom.

Vi har iaf bestämt vitvaror. Electrolux för hela slanten.

Och jag har packat min första flyttkartong...redan. 2,5 månader innan flytt. Men...en massa dukar och gardiner var tvättade...onödigt att lägga upp dem högst upp i skåpet när de ändå skall iväg "snart". Så jag vek ihop en kartong från IKEA och packade. Kändes befriande och roligt. Som att vi är påväg nu.

Kommentarer
Postat av: Allra käraste kollegan

Skulle bara säga att det är Husqvarna vi har på våra vitvaror, inget annat. De kostade 60000kr. Så det blev 140000 för köket =/

Kram

2009-05-14 @ 20:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0