Fredagar är jordens svar på himmelens paradiset!

Det bästa med långpass är pizzan kvällen innan! :)
Ja, för det går inte an, att äta 1000-tals kalorier...utan att ha möjlighet att göra av med dem...då fastnar dom på kroppen.
Nya pizzerian 200m från oss får klart godkänt.
En god salamipizza som jag inte orkade äta upp = tillräckligt stor.
Kanske även att det går ner lite glass senare...
Vet ni att det går åt ca 1700 kalorier att springa två mil...och imorgon blir det tre!
Kroppen måste laddas lite innan men viktigt är att fylla på under tiden. Om kolhydraterna tar slut under löpningen, går fettförbränningen sämre och energin tar slut...då går man in i väggen och orkar inte springa...
Så jag laddar vätskebältet med vitargo carboloader, vatten och lite dextro.

Det blir bara jag och gasellannika imorgon...då kan vi hålla valfritt tempo. Vädret ser ut att bli kanon och jag ser verkligen fram emot några timmar till skogs.

Men vad är det med luften? Något är det, för det gör emellanåt ont att dra in djupa andetag...knyter sig liksom...kanske jag har blivit känslig för allt pollen ändå. Det verkar dessutom som om det fullkomligt exploderat ute i naturen..på bara några veckor har allt växt enormt. Vatten, sol och koldioxid....blir så himla mycket blad och annat grönt...fascinerande...men har en baksida...pollen...
Tror jag skall prova mammas allergisprayer och tabletter och allt vad hon har...det som inte apotek kajan har, det finns hos apotek mamsen.

Kanske dom båda kunde gå ihop och köpa apoteket i avesta, nu när dom skall sälja ut och privatisera...
Kajan och mamsen kan det där med service...fina öppettider och lite lösare regler...man får prova sig fram bland medicinerna...nähepp...allergisprayen hjälpte inte, då är du kanske inte allergisk då...prova det här gröna pillret mot TBC då?!...

Nu "så ska det låta", ett glas rött och en skön soffa...
I like

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0