Lång men bra! (dagen alltsÅ)

Precis hemkommen från skolan. Lång dag. Massa möten...inte så kul...enklare och roligare att ha sina lektioner. Bra i och för sig med Jesus-Johan...och bra också med föräldramötet nu på slutet. Det var inte med min klass men jag hjälpte till i en annan. Jag gillar föräldramöten. Det kommer en massa föräldrar som är engagerade i sina barn. Nog engagerade för att ta av sin, säkert hårt prövade, fritid. Och så vill de sina barns bästa. Så de lyssnar uppmärksamt och hoppas att de skall kunna göra bra saker för sina barn.
...och så gör inte en del det...bra saker alltså...en del föräldrar gör inte bra, även om man skriver dem på näsan...med all världens forskningsresultat...så vet de ändå bäst själva. En del tycker det är bäst att bjuda sina barn på alkohol t ex...eller att köpa ut så man vet vad de dricker...
Men de allra flest gör jättebra saker med och för sina barn. Så föräldramöten ger oftare energi än de tar. De föräldramöten jag haft i min nuvarande klass har bara varit trevliga. Såna man nästan längtat till...ja nästan alltså. Om de inte krockat med CSI...eller med Mannen som kunde tala men hundar.
Tråkigt bara med föräldrarelationerna. De är liksom meningen att ta slut nu...efter nian. Man har inte längre några naturliga beröringspunkter. Så då får det gå över till ett lätt nickande/ hejande på stan.

Nu ska jag laga mat.
Äter bara proteiner...och sallad...utan rotfrukter...inte frukt...trist. Trist s-f.
Det blir ägg och korv med 90% kötthalt...den var svår att finna...
Vet ni att det finns kycklingkorv på hemköp med 7% kycklingkött i...4% var kalkon...resten var mjölprodukter och andra tillsatser...varför inte kalla den för mjölkorv då?

Firar proteindagens avslutning med en grillbild från 2:a maj...sambo grillar...gott blev det! Bara han och jag...vi blev verkligen mätta...


Kommentarer
Postat av: blombella

Kan konstatera att det förhoppningsvis kan bli så att man blir bjuden på grillfest framöver...han ser ut och vara het på grillen....-

2009-05-27 @ 10:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0