Mediterar...

12.40...funderar och peppar...inre målbilder...hur det går lätt lätt lätt det första varvet...sen tar det emot ute på Djurgården...lätt uppför och motvind...men väl in mot Gamla stan blir det nerför igen...ända ut på söder...nu går det lätt igen...tar det lugnt andra gången uppför Västerbron. Korta lätta steg...det känns i hela kroppen nu. Huvudet ropar, hej, stopp stanna...inget bränsle kvar, trasiga muskelfibrer, överhettat system...stanna...vila!! Men alla månader av träning gör att jag vet att det går att plåga sig en timme till...sista biten...uppför uppför uppför...förbi centralen och uppmot St Eriksgatan/Torsgatan....nu är det korta biten kvar...uppför...och där...där är Stadion...just då - världens vackraste byggnad...jag springer in med dödströtta ben...som när de möter den röda tartanbanan...blir lätta...jag spurtar...och så...allt är över. Klockan visar 3.45...om det fanns ett uns av vätska kvar i kroppen - hade tårarna runnit...nu är det torrt och salt i hela ansiktet...

Så ungefär har jag tänkt mig morgondagens lopp.

Nu dricker jag Carboloader så det sprutar ur öronen...väntar på tåget...och är faktiskt en hel del nervös.
Bloggen ligger nere till söndag...
Ingen idé att ni letar efter mig i tv4sändningen...de sänder täten...där är inte jag :)


Wish me luck och håll tummarna för min hälsena!

Bild från tjejmilen...galen blick...galet trött :)...och så var det BARA en mil...


Kommentarer
Postat av: Magnus

Lycka till nu Erica... du kommer att fixa det där galant...



/Magnus

2009-05-29 @ 13:43:11
URL: http://magnus.edback.se
Postat av: Sabina

Lycka till nu! Det kommer gå super, det är jag säker på :) Ska hålla tummarna för dig!

2009-05-29 @ 14:39:02
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Katinka

Jag tror minsann att det kommer gå precis så som du tänkt dig! Härlig bild dessutom!

2009-05-30 @ 11:32:44
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0