Men...jag vill! Jag vill!

Idag ska vi till IKEA och rita kök.
Om det hade hängt på mig, hade vi redan köpt kök. Jag vill ha det förslag som snälla köks-arkitekt-tjejen på Hedins ritade. Sambo vill att vi tittar på fler förslag och jämför.
Drygt att argumentera mot någon som har bättre argument för sin sak.
Mitt argument för varför jag vill köpa detta kök direkt håller liksom inte.

Sambo: Men varför kan vi inte titta på fler kök, innan vi bestämmer oss?
Jag: Därför

Så nu åker vi till IKEA. Sen åker vi till Bohmans. Sen kvik, Sen Ballingslöv, Sen epoque, Sen åker vi till hela världen och kollar allas kök. Sen, 2032, bestämmer vi oss för Hedins..som då gått i konkurs för ingen köpte deras kök.

Jag är spontan och kan köpa ett helt hus med bohag på ett ögonblick.
Sambo är eftertänksam och kan köpa ett helt hus med bohag på samma tid som det tog för mänskligheten att utvecklas.
En bra kombination borde vi då vara.

Kök i juli får duga.

Kommentarer
Postat av: blombella

Jag tycker att det finns ett finskt kök, verkligen värt att titta på som stastat på underbara miljölösningar Puustelli. Hoppas stavningen är rätt. Vad gäller mer...jo både du och jag skulle ha betsämt och byggt köket inom en tvåveckorsperiod :)



2009-05-13 @ 11:57:01
Postat av: Anonym

Sv: Jag har inte varit hemma så mycket på sistone så därför är bloggen inte uppdaterad, dessutom är det inte så bra just nu... Kanske får ihop ett inlägg om allt senare ikväll :)



Hoppas ni hittar en bra kombination av era viljor :) Ofta tycker i och för sig jag att man tittar omkring på allt som finns men till slut tar man ändå det första man fastnade för :p Annars brukar jag köra på tanken att om jag i alla fall inte tror att jag kommer ångra det första jag hittade så är det bara att köra på :)

2009-05-13 @ 14:24:33
Postat av: Sabina

Det var jag som kommenterade ovan :p Haha

2009-05-13 @ 14:25:04
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0