Orientering för hela slanten - i Horndal!

Min första orienteringstävling är avklarad. Så stressad och nervös jag var då. Trodde inte att jag skulle fixa det, Att jag skulle lära mig så fort. Vaknade 06.00 i morse och fick i mig en stadig frukost. Framme 08.00 fast jag inte behövde vara där före 08.30. Jag är en tidsfascist. Jag hatar sena ankomster. Allra mest mina egna. Därför ser jag alltid till att vara ute i god tid. Man kan ju få punktering, det kan vara vägarbete, man kan hamna bakom en traktor, bilen kan börja brinna...ja vad som helst faktiskt!

Nu hände inget av det.
Och jag lärde mig orienteringsprogrammet OLA med ens. I alla fall den del som handlade om direktanmälan. Sen direktanmälde jag hutlöst många människor i två timmar. Kö hela tiden. Så effektiv har jag inte varit sen restaurangtiden.
Jag sprang alltså inte någon klass själv, utan hjälpte till när gasellannikas förening hade stor tävling...ska göra samma sak imorgon. Det var kul.

Sen har jag löptränat idag med. Tredje dagen på raken. Bästa av dem, sett till hostandet. Men tidsmässigt rena PRO-löpningen. 5-tempo per km och jag har 165 i puls. Illa.
Imorgon lång distans med backe. 13km. Hoppas pulsen inte jagar upp sig igen. Det blir tungt att springa då.
Jag vill tillbaka till innan förkylningen. Nu.

Ja...och så har vi ju ritat kök idag. Mest sambo. Jag har kommit med idéer. Nu har vi kommit så långt att vi är hyfsat överrens om en köksö. Och att vi skall ha sidebyside kyl och frys. Inte bara en 60cm halv kyl och frys som vi har nu. Nej, för hur skulle det se ut....man äter ju mycket mer om man bor i hus. Eller i alla fall så hör det till god ton att ha mer i kylen och frysen. Liksom spara mer för sämre tider.

Kul, med allt husplanerande. Superkul. Badrummet...jag säger bara badrummet...jag kommer aldrig vilja gå upp ur badkaret...möjligen för att gå in till kösön då.
My bed is calling...have to go!
Bye

Piggar upp mig inför all träning som återstår inför maran...om 29 dagar!
Man blir jäkligt snygg av att springa marathon!


Kommentarer
Postat av: Stenbole

Orientering i Horndal är spännande. Har prövat vid många tillfälle. Vill det sig illa hamnar man i Ästerfänebo eller Garpenberg. Men du hade alltså sutti i sekretariatet?

2009-05-02 @ 23:49:52
Postat av: S&M

Besök gärna vår blogg! =)

Vi är två spralliga tjejer med en nystartad blogg.

Vi kommer med jämn uppdatering och en massa bilder =)

http://kalaskras.blogg.se

2009-05-02 @ 23:53:13
URL: http://kalaskras.blogg.se/
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Just nu pågår där en tävling där man kan vinna 3500:- i presentkort.



Bli medlem här och få 25 gratis poäng: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-05-03 @ 00:00:36
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: Katinka

Jag är också en tidsfascist som tänker precis som du så det där känner jag igen. Och det kan faktiskt börja brinna ju och då är det bra att vara ute i god tid. Förklara det för Sambo dock...

Din dag låter bra och tack vännen för din värmande röst. Jag är en extrem tävlingsmänniska liksom jag misstänker att du är så det här måste jag bara ta hem....

2009-05-03 @ 15:14:59
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: blombella

Hejsan!

Hon mår lite bättre tycker jag och kan t o m skratta, i vilket fall fungerar det då de har träffats ngra ggr. Jag har ytterligare att berätta om vem som stötta. I kriser märks hur viktigt det är med vänner... de som bryr sig hör av sig och det växer man av. Förresten, vad behöver man mer än att äta och bada? jo, kärlek och vänner

2009-05-03 @ 18:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0