Roland Cedermark släng dig i väggen!

Tre dagars firande var inte optimal uppladdning för ett långpass med gasellerna. Men...a woman gotta do what a woman got to do liksom...och det var att springa. Precis när jag svept i mig en frukost, lämplig för långpass...så ringer gasellerna en efter en, med halsont och feber. Va? Inga springkompisar...
Så gick beslutsamhetens friska hy, i eftertankens kranka blekhet över...
Jag hoppade över långpasset och åkte till badhuset med syster och Birk. Där simmade vi och åkte stoooora sklien (Birk är halvnorsk och sklie är rutschebana på svenska)...lagom aktivitet efter allt firande.
Nu på seneftermiddagen kom halsontet tillbaka...satans skit...tänker tro att det bara är hypokondri eller sviter efter sången på festen i fredags...nu har jag inte råd att missa fler träningar. Imorgon blir det intervaller, 700-ingar. På onsdag är det snabbdistans, terrrängmil under 50 min. Torsdag är det backbanan och på söndag är det den missade 3-milen. Så jäklar anåda om det blir förkylning igen.
Jag skall ta efter Michael Jacksons idéer från nittiotalet...syrgastält och munskydd.

Jag hade svinkul med kollegorna från C-laget i fredagskväll...så det kanske är svininfulensan jag fått?!

BTW...jag måtte ha varit en god människa de senaste åren...så fint firad jag blivit. Så fina presenter. Så gulliga människor både på skolan och i den vanliga världen :)

Fick ett dragspel av mam och pap...en höjdare...nu jäklars skall jag lära mig spela...lovat köra "drömmen om elin" till midsommar...töntstämpel eller inte...jag skall bli dragspelare!
Gick in på nätet i förmiddags och lärde mig där alla knappar och tangenter...så nu har jag kört några låtar...inte bra...men man hör vad det är, enligt sambo.
Stackars grannar...det blir bara glada att vi flyttar!


Kommentarer
Postat av: Stenbole

Musikskolan välkomnar. Sant!

2009-05-10 @ 21:59:07
Postat av: erica

Ja du stenbole, det är nog enda utvägen. Jag och alla åttaåringar med blockflöjt...men...nu är jag bestämd, det ska låta bra...i alla fall till lärarshowen i jul!

2009-05-10 @ 22:07:33
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Katinka

Åhh, så du slapp mäta ditt vinpimplande med gasellerna då? Hade inte spelat någon roll ju för du är ändå alltid bäst! Tänk att jag vet det.



Och se nu till att du blir bäst på dragspel också!

2009-05-11 @ 11:56:08
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0