"Sänk skatten på Keso!" ...mitt plakat idag

Sprang 6km igår. Terräng. Under hostande men kände mig inte sjuk efteråt så nu tänker jag köra igång igen. Ska ut om tio minuter i 1:a maj-solen. Härligt att springa igen. Det gör under för mitt humör.
Igår fick sambo stipendie för att han varit en idog, duktig och engagerad ungdomsledare...3000kr till sin förening. Jag visste det sen en månad tillbaka och hade till uppgift att se till att han var på Sanaplan kl 20 igår kväll för att ta emot priset. Inte det lättaste. Ljög iho en story om att det spelade ett rockband där då. Han gick på det. Men...när vi kom dit stod en ensam trubadur där och klinkade...långt från ett rockband. Sambo resignerade...men gick att hålla kvar...sken upp när han förstod att han var lurad.
Jag är usel på att hålla hemligheter. Men denna gång gick det bra.

Idag är det ledig dag med fullt betalt. En demonstrationsdag för alla arbetare. Jag är arbetare men räknar mig ändå inte till arbetarrörelsen. Däremot tycker jag att dagen för en gångs skull den senaste årtiondena har ett berättigande. Många arbetare som behandlats dåligt i ekonomiska krisens bakvatten. Varsel trots chefsbonusar, varsel trots stora aktieutdelningar...sånt skulle jag ha skrivit om, på mina plakat.

Man kanske kunde göra om dagen så att alla partier initierade demonstrationståg...en allmän demonstrationsdag...då vi i befolkningen, inte bara sossar, går ut och protesterar mot orättvisor.
Man kan ju faktiskt tycka att saker är orättvisa, utan att vara sosse.

Jag är ingenting...tingeling...
oberoende tyckare!

Om 30 dagar är det dags...Stockholmmarathon...här en bild som min familj tog förra gången jag sprang maran...bra bild va? Jättetydligt var jag är! Eller hur?!


Kommentarer
Postat av: Katinka

Jag är också en oberoende tyckare, men tycker definitivt att de saker du tar upp är viktiga. Synd om många arbetar idag. Men inte om dig som varit ute och sprungit igen. Grattis till det!

2009-05-02 @ 00:40:10
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0