Sveriges framsida...jo, så är det kanske

Framme i Katinkas hemstad, Göteborg, med hela klassen. 28st inkl lärare och en förälder. Resan ned startade 05.00 vilket kändes hutlöst tidigt öven för en morgonmänniska. Tre minibussar och en citroën i karavan.
Framme vid 11, vid Qualtiy hotell 11, vid gamla Eriksbergsvarvet...eleverna var nöjda med sina fina hotellrum och vi drog vidare till Berså Bar för lunch.
Sen Paddanbåt.
Vad finns att säga om dem...jag har åkt dem oräkneliga gånger...skulle kunna extraknäcka som guide...på Dalmål...så exotiskt för dem...men det var mysigt i solen. Och Göteborgare verkar glada och trevliga och inte alls trötta på turister...vinkade och  ropade när vi gled förbi i båten.
Fri tid på stan...vilket jag och kollegoan tillbringade i de affärer som var öppna trots helgdag. Mysig stund. Sen Älvsnabben tillbaks till hotellet.
En helvtimmes raketvila, sen på med löparstassen.

Fantastiskt att få vara frisk igen. Löpningen går som på räls. Igår pers på 5km (21.30) och idag 6km med samma fart. Känns toppen. Ska springa en del av Göteborgsvarvet imorgon bitti...i lugn fart.

Nu sitter jag nyduschad och väntar på kollegan...vi skall ut och käka lite...nån uteservering nere vid vattnet...fin stad i fint väder!

Surheten från igår är borta. Eleven det gällde och jag kom överens om lämpliga åtgärder och alla ´är nöjda och glada.
Kul dag med underhållande ungdomar...och föräldern...och kollegorna som är med. Lovar gott inför morgondagen!
I´ll be back...hasta la vista

Kommentarer
Postat av: Katinka

Ja, visst är Göteborg över måttan fint när solen skiner. Jag vinkade på som bara sjutton igår ska du veta, men av någon anledning lär vi ha missat varandra. Eriksberg är fint.

2009-05-22 @ 10:44:03
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0