Nostalgitripp de sista timmarna...

Så få timmar det är kvar...
...av trettiotalet...

Jag är född den 7:e maj 1969. Snart fyrtio år sen. Det innebär att jag varit vuxen i halva mitt liv (om man, som jag, räknar vuxen vid 20-års ålder). Det känns nästan. Att jag varit vuxen så länge. Har svårt att dra mig till minnes hur det var då, när jag var barn. Men det finns bilder som man kan minnas till.
Som den här t ex där jag och syrran (ja, jag verkar få ha varit med denna gång...fick inte alltid vara med när hon lekte...fyra år äldre...jag var för barnslig) spelar hockey inomhus. Gissar att mamma satte ner fötterna strax efter kortet var taget, pekade med hela handen och sa "ut och lek!". För det gjorde man då...var ute och lekte.


Jag minns att jag tyckte och tycker ännu, att jag hade (har) den snyggaste mamman i hela världen. När jag var 8 år såg hon ut så här, när vi var i skåne på semester. Kullen, tror jag det hette...det var hemskt brant och syrran och kusin Benny fick gå ända fram till kanten...men jag som var liten och klumpig fick stå flera meter därifrån, med dom vuxna...sånt sätter spår...men mamma har alltid stått på min sida och är trygg punkt att luta sig mot. Hon har flera gånger fått dämpa min mer spontana sida och manat till eftertanke...som att inte gå ända fram till kanten :)



Jag fortsätter väl nostalgiandet...med att visa den andra favoriten i min uppväxt (och nu)...pappa! Min pappa var starkast i världen och kunde allt (så tror jag fortfarandet att det är)...han var inte rädd för något och lärde mig att man kan det man vill...att tjejer inte är sämre än killar. Det borde alla pappor lära sina flickor.



Avslutar med en bild på syster som var en plågoande när jag växte upp...vad jag minns...hon skulle berätta historien precis lika dant utom på en punkt...vem som var plågoanden. I vart fall så fick jag spö i tid och otid och drömde om den dag, när jag blivit stor och stark och kunde spöa henne tillbaka. Tills dess nöjde jag mig med att skvallra...till mamma.
Med tiden har jag blivit vuxen och stark...men vill inte längre spöa min syster. Hon står mig närmare än någon och jag beklagar att hon bor i Norge så vi inte kan ses oftare. Sen har hon ju Birk. Gullungen. Som får vara med här på bloggen så ofta att han slipper nu.


Imorgon blir jag fyrtio och den känns okej...på gränsen till kul. Har spridit ut allt firande så imorgon blir det jag och sambo. Ska ut och äta på tu man hand. Mysigt.
Sen partajas det lite nu och då...
jaa...det ska bli kul att fylla!


Kommentarer
Postat av: Becca

nu är du inne på del gamla halvan av ditt liv evil skratt ;D

2009-05-06 @ 18:04:36
URL: http://beccaeriksson.blogg.se/
Postat av: erica

...gahhh...har DU hittat hit :)

Innan du skrattar mer evilskratt...kom ihåg vem sosätter dina betyg :)

ännu eviligare skratt!!

Äsch...skitsamma...jag gillar att bli äldre!

2009-05-06 @ 18:11:50
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: erica

Tack lilla Du!! Det var en rent härlig historia, nostalgi så det förslår. Bilden på mig kallar pappa för falsk varudeklaration!!!Vad han nu menar?? Kram

2009-05-06 @ 20:23:14
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Sabina

Naw, vad söta ni var när ni var små, du och din syster! Låter som att du haft en bra och trygg uppväxt, hoppas att resterande av ditt liv fortsätter på den banan :)

Känner igen det där med att vara minsting och vapnet man hade var att skvallra, det kommer jag nog alltid få höra från mina systrar ;)

2009-05-06 @ 21:02:04
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: erica

...men mamma...du måste ändra namnet på dina kommentarer till "mamma" eller "Gunilla" eller "dina kära föräldrar"...för annars ser det ut som om jag kommentar till mig själv...en sorglig typ :)

Kortet är INTE falsk varudeklaration! Rena verklighetsbeskrivningen ju...nu med!

2009-05-06 @ 21:09:15
Postat av: blombella

Jag Gillar hela familjen fast jag är mer på mammas sida att inte gå över eller nära kanten, Ngn måste vara försiktig. Pappa är djärvare som byter däck på 4 sekunder, syrran en äventyrare som sköter allt plåstrande och eviga vänskapsband . Birk som är en mysig person som glädjer så många. Vill inte glömma Jerker som passar så bra till Er.

Själv vet jag att du njutar av dina medelåldersår, då man inte behöver oroa sig eller bry sig om vad andra säger. Du är fantastisk idag och i morgon....

2009-05-06 @ 21:12:29
Postat av: Allra käraste kollegan

VAd söt du var när du var liten, nu med för den delen så tolka mig inte fel. Pernilla är ju din mamma upp i dagen om man kollar på kortet på din mamma.

Diggar din mamma, när hon får det att se ut som du kommenterat dig själv =))))

kram

2009-05-06 @ 21:39:42
Postat av: Allra käraste kollegan

Söt du var på kortet, lika som nu.

Diggar mor din som skriver kommentarer så det ser ut som du gjort det själv... ha ha ha.

Pernilla är väldigt lik eran mor om man kollar på kortet tycker jag.

Nu tickar tiden, inte lång tid kvar nu..... Klem

2009-05-06 @ 21:49:24
Postat av: erica...alltså på riktigt...inte mamma

Tack kära kollega...så söt vet jag inte om jag är...mer skitsnygg på nåt sätt :)

Syrran är mest lik mamma och jag är lika pappa. Skönt med tydlig uppdelning.

Klem själv din lilla smygnorska

2009-05-06 @ 22:13:41
Postat av: Sabina

Det var så lite så, kände att du borde få veta hur jag tänkte :) Ja, se till att länka du också när du får tid, enklare sätt att göra en god gärning på finns ju inte :)

Ha det bra!

2009-05-07 @ 00:41:50
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Katinka

GRATTIS på födelsedagen vännen! Wow, det är ändå rätt så stort att fylla 40 ju! Hoppas du får fler härliga nostalgitripar under dagen och att du får en riktigt härlig födelsedag! Kram från mig!

2009-05-07 @ 11:08:11
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0