Stockholm marathon 2009...consider it as done!

Nu är det klart. Årets stora mål är uppnått. Tomheten kommer som ett brev på posten. Överlycklig igårkväll men vaknade imorse med blandade känslor...och nu då?
Nöjd med all grundträning. Kroppen känns stel men pigg och jag har inte ont någonstans.

Men...jag tar det från början...

Tåget gick från Krylbo kl 14.39...det gick utmärkt att åka från Krylbo, som ju har en gammal fin anrik station...det är inga problem att ta sig dit från Avesta...4km är ingen sträcka...(föregående mening var ett inlägg i debatten om stationen skall ligga i Avesta eller som den gör nu, i Krylbo. Jag tycker Krylbo. Det finns andra hål att stoppa pengarna i, än att bygga ett nytt resecentrum som inte kommer att få fler turister eller affärsfolk att komma till Avesta...) Skitsamma...förväntansfulla och lite nervösa kom vi fram och tog oss direkt till Östermalms IP, vis sthlms stadion,  för att kvittera ut nummerlapparna och äta lite gratispasta. Massor med folk och härlig stämning.
Sen promenerade vi ner genom stan och hamnade på ett steak house där vi intog pizza och vitlöksbröd...perfekt uppladdingsmat för långpass.
Tidig sängående. 9h sömn...ett framgångskoncept. (Tack Anna och Lars för lånet av den toppenbra lägenheten vid Norra bantorget...centralt så det räckte!)
På förmiddagen, efter ca 5 toalettbesök...drog vi till Adlon hotel där vi köpte hotellfrukost...och gissa om det blev värt pengarna...som vi åt...


Klara vi 11-tiden och nu drog vi oss mot starten...lite väl tidiga i det varma vädret...men mysigt att sitta och vänta men alla andra löpare...start om tre timmar...



Maria från dalaporten sprang sin första marathon på 3.52...bra gjort...
GasellAnnica sprang på 3.37...förbaskat bra och Annica hade det jobbigt i värmen...
själv sprang jag precis som i min målbild (läs om i inlägget här) med en viktig skillnad...det stod inte 3.45 på klockan när jag kom i mål...utan 3.40!



Jag hade en bra dag och sprang kanon. Kroppen kändes bra fram till 36km...och då är det inte långt kvar...6km går det att plåga sig...så jag höjde farten lite och sprang in på fem minuter än mitt mål...glad och nöjd!



Placeringen blev 155:a och nästa år får jag därmed starta med eliten...3:a i dalarna...
...men som sagt märkligt med tomheten som känns idag...

Tjejmilen under 43 min är förvisso ett mål...och Hässelby...och Lidingöloppet...men...nu då...

Jo, nu skall vi visa lägenheten igen i eftermiddag, imorgon görs lägenhetsaffären upp med budgivning...sen har vi en sommar med en massa rustande och flytt...så det blir nog bra med lite fler projekt...

Men jäklars vad roligt det var igår. Jag vill nog ändå göra om det nästa år...fast man svär på att aldrig göra det igen...då...vid 36km...

:)

Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag sa ju att det skulle gå kanonbra! Kul att du sprang på mindre än förväntat, måste ju kännas toppen :) Grattis!

2009-05-31 @ 12:06:38
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Sabina

Det var så lite så, gjorde det för att jag ville :)



Att man röstar är det viktigaste tycker jag :) Några valsedlar och affischer hade jag inte engagerat mig i om det inte vore för min sambo :p Men känns ändå kul att kunna hjälpa till :)



Hoppas du har lika fint väder som vi har här! Ha det bra!

2009-05-31 @ 14:20:13
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Katinka

Grattis tusenfalt Erica! Så bra gjort av dig!

Förstår att det kan kännas lite tomt dagen efter, men snart är du igång med nya mål igen. Vilken bra tid dessutom!

2009-05-31 @ 17:51:40
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: blombella

Vilken prestation!



Du är superduktig, kram på dig



/b

2009-06-01 @ 12:16:10
Postat av: Maria

Hej Erica! Fin blogg!

Jag svor vid 25 att jag aldrig skulle göra det igen. Men nu har man konstigt nog glömt hur jobbigt det var. :P

Kram!

2009-06-03 @ 08:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0