166 miljoner!

Kanske det är idag jag skall vinna ihop 166 miljoner? Såg att drömvinsten var uppe i det. Vad räcker det till egentligen...
332 lärartjänster under ett år..eller nästan halva budgeten till bildningsförvaltningen i Avesta Kommun...
600.000 NO-böcker för högstadiet...
20750 weekendresor till New York...
92.200 Asics Kayano löpardojor (om man ska slänga dem efter 100 mil, så räcker dessa i 9 miljoner mil eller 2300 varv runt jorden...)
~17st fredspris till Obama...
184st audi R8 (vilket räcker till att jag byter bil 4ggr om året tills jag blir 85...)
Om jag behåller 20 miljoner för egen del, skänker 20 miljoner till välgörenhet och ger resten till vänner och släkt...så blir det 2.500.000kr per st(och då har jag räknat med allt från kusiner till vänner i utkanten...)

Det ÄR mycket pengar...

Jag tror jag drar på mig löpardojorna och tar en tur i skogen istället. Sen ska körkortslösa sambo ha skjuts till basketmatchen, lite trädgårdsarbete skall göras och sen...sen...ja, då smäller det rejält. Danmark - Sverige ikväll!
Vad skall man tippa att det blir...om hjärtat får bestämma så blir det 4-0 till Sverige...Zlatan gör 3 mål och Henke 1.
Men hjärnan varnar om bortsparkade passningar från Kim och långa bollar utan adress upp mot våra forwards som är på fel ställen...och så blir det 1-0 till Danmark...

Låt hjärtat va med...allt du gör beror på det...vi håller på hjärats resultat. Måtte vi vinna!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0