Aldrig mer Arboga!

Nu är jag så arg och irriterad att jag måste skriva av mig, innan jag överhuvudtaget kan fungera igen...
Kurs i Arboga idag...så långt allt väl...förutom att jag egentligen inte alls hinner vara borta en hel dag på kurs...är utvecklingsledare två dagar i veckan...lärare tre. Är jag borta en måndag ...så hinner jag inte göra något åt det som skulle göras...förrän tidigast på fredagen...stress...
Nåväl...jag bestämde mig för att åka, ta egen bil och åka hem till lunch för att hinna jobba med likabehandlingsplanen på eftermiddagen...
När jag skall dra från Arboga...en liten liten håla nånstans vid Mälaren...så finns det tydligen två europavägar och båda går nångång till Stockholm...jag väljer givetvis fel europaväg och hamnar söder om Mälaren...okej...tar det lugnt, stannar när jag misstänker att allt inte står rätt till...kollar karta (ja, bra va...att jag hade en sån...) men kartan hade en skala så att knappt Afrika var utmärkt...typ en karta över universum...så där gick det knappt hjälpligt att se att man möjligen kunde åka över Strängnäs...men absolut inte hur...
Strängnäs, strängnäs...hm...skyltningen var verkligen kanon...om man ville till Eskilstuna eller Oslo...men Strängnäs...finns den orten överhuvudtaget eller lades den ner samtidigt som P10?`
Nåväl...hittade Strängnäs...men ingen väg ledde ut ur Strängnäs...ett hett tips till alla turistchefer...led in alla vägar i stan men låt dem aldrig leda ut...
När jag väl kom igenom Strängnäs...ut mot Enköping...så har man släppt ut alla dårar man hittat i hela mellansverige...ett nu-skall-alla-dårar-integreras-i-samhället-jippo...typ...eller så hade Lottakårens bilkårister kolonnkörningsträning..."kom ihåg att ligga tätt tätt så ingen kan komma förbi eller emellan...kör sakta sakta så att ni aldrig kommer fram" måtte någon trummat in i deras huvuden...
Så det gick i...jag ljuger inte...50km/h...mellan ENköping och Sala...
Vägarbete i Brovallen..."risk för kö" stod det på en skylt...ja, den risken var ju j-vligt överhängande...särskilt som det var ett rödlyse som stoppade trafiken i mitt körfält!

Phu...suck...stön...äntligen hemma...ska aldrig mer köra bil...det är inte bra för hjärtat. Bara benen blir bra ska jag alltid springa dit jag behöver ta mig. Och det blir aldrig mer till Arboga...

Nu ska här jobbas ikapp...all tid som folk stulit från mig idag...
bahhhhh och gahhhhhhh


Kommentarer
Postat av: blombella

djävla skitväg... jag e skitsur idag så skriv inget snällt på min blogg idag...

2009-10-19 @ 17:47:16
Postat av: Anonym

Usch och fy och skit, men lottorna och bilkåren är två skilda saker :) dessutom kör vi oftast så det ryker...

2009-10-19 @ 18:50:29
Postat av: Kali

Jag är född i Köping och bodde i Arboga under mina första fem levnadsår, prima stad/by/samhälle (or whatever)!! Eh, fast jag har ju inte varit dit sen jag var liten (och det var ju tur att föräldrarna flyttade norrut så jag blev norrländskt trevlig), men vill bara säga, klaga inte på Arboga! Jag kan läsa karta åt dig nästa gång så går det bra ska du se...ta det lugnt, långsamhetens lov som nån gammla professor skrivit om

2009-10-29 @ 00:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0