Äta godis och hämta mamma!

Ja vel da! Ännu en morgon i grannlandet. Tidig morgon. Ofrivilligt så tillvida att jag vaknade med mensvärk. Då är det bara att masa sig upp innan eländet får fäste med full styrka. Tack och lov funkade hjärnans framsyntavdelning i onsdags när jag packade, så medicinen är med. Nu är jag nyduschad och skall försöka hinna äta frukost och städa lite innan Birk vaknar. Idag kommer syrran hem. Vi skall hämta henne på Gardemoen och sen gå på tur i nordmarka. Birk längtade efter mamma i natt. Skönt att då ärligt kunna säga att jag förstår det men sov nu, så får du träffa mamma imorgon. -Men imorgon är det lördag? Svarade Birk. -Ja, det är det, sa jag. -Men men men...då får ju jag äta godis, sa Birk. -Ja, då skall du få godiset som moster hade med sig till dig, sa jag. -Men men men...då kan jag inte åka och hämta mamma, sa Birk ledset konstaterande. -Jo då, du hinner båda sakerna, förklarade jag. -Mmmm...tvivlade Birk. Allt för nu, ha de!

Kommentarer
Postat av: blombella

Gullegoa Birk... att sakna en stor viktig person, Pernilla, kunna se konsekvensen att hon kommer ...se fram emot det.. och sedan låta godisbegäret tillfälligt överskugga allt... det e avledning om ngt..

2009-10-31 @ 10:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0