Äventyret i metropoolen!

Såja...dags att avrunda dagen. Funderade på att lyxa och ta ett bad...andra badet denna vecka. Men min stränga kollega Tina blir galen om man slösar med vatten...så jag får väl vaska mig lite försiktigt med tvättvattnet från igår...
Dessutom så var jag ju faktiskt i badhuset i förmiddags. Vattenlöpte i 40 min. Sjukt jobbigt. Glömt vilken bra träning det är. Ömma lårmuskler sen bootcampen i tisdags mjukades upp av det rätt så varma vattnet.
Det var hemskt spännande att vattenlöpa idag.
Bassängen var till hälften fylld av skolbadande nior från Åvestadalskolan. Andra hälften var pensionärer och människor med en kroppsvolym som ger dem låg densitet. Flytkorkar. Gemensam nämnare för dessa var den totala avsaknaden av fart. De flöt runt tillsynes planlöst. Såg skönt ut. Men...bassängen är ju ingen floating-tank!
Men det spännande kom inte förrän dessa flytande, planlösa människor gick upp ur poolen...för då...då blev det plötsligt grunt...och jag bottnade där jag stor och vattenlöpte i vad jag trodde var det djupa.
Vattennivån sjönk så jag trodde någon dragit ur proppen...

När vattentrampandet var över la jag mig ner i dödsmaskinen. Tjugo minuters solning gav skön värme, skönt ljus och en hygglig färg i ansiktet. Läste på expressens framsida att nog mina dagar är räknade...solarier och solning är dödsfarligt.
Vet.
Vet också att jag är ljushårig.
Men helt ofräknig.

Ja ja...huvudvärken är i alla fall över för nu...den gav sig när jag plockade fram mina gamla migränmediciner...den klarade inte det tunga gardet!

Ser fram emot imorgon. Massor att göra på jobbet. Men kul grejer.
Och så middag på kvällen.
Med en överraskning som jag inte kan skriva här, i fall mam skulle läsa...
Ni får reda på imorgon.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja då fick man sig ett gott skratt idag...Passa dig att vara på för grunt vatten i fortsättningen..

2009-10-23 @ 16:03:59
Postat av: Anonym

Ja då fick man sig ett gott skratt idag...Passa dig att vara på för grunt vatten i fortsättningen..

2009-10-23 @ 16:04:13
Postat av: blombella

din toka... sviker dig inte i hlegen... kom hit vettja... (Y)

2009-10-23 @ 21:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0