Dagdrömmeri är underhållande!

Förstå-dig-själv-och-dina-medarbetare-kurs i västerås idag. Några igenkänningsleenden, några tankar kring att folk kan vara så olika...men annars...näej...inte så att det revolutionerade mitt tankesätt. Bäst var nog bilresan dit och hem. Jag tänker alldeles förträffligt bra i en bil. Och då satt jag och tänkte på tankar. Det är så speciellt med tankar. Särskilt som tankar inte är annat än kemiska reaktioner i hjärnan...proteiner...
Det är toppen med tankar.
Man får tänka vad man vill, sätta ihop vilka storys man känner för...ingen får veta något och man kan inte ställas till svars...som en fantasijukebox...bara att önska vad man vill tänka på...
Jag lät tankarna löpa fritt...fantasin satte gränserna...riktigt roande. Och helt ofarligt. Dagdrömmeri.

Häftigt med hjärnan.

Hann inte hem till massagen dock. Nu får jag förlita mig på att benen håller ändå. Jag börjar bli nervös.
Käkat kolhydrater på em. Ska vräka i mig kolhydrater i morgon och på fredag.

Sova mycket.

Börja med sovandet nu på studs...drömma nattdrömmar...skillnaden mot dagdrömmar är att nu tar hjärnan befälet och man kan inte längre välja vilka människor man vill ha i sina storys...hjärnan kan koppla ihop vem som helst att göra vad som helst...tokiga drömmar är vanligare än otokiga. Hjärnan rockar loss på nätterna.

Så godnatt hjärnan och ha så kul. I morgon tar jag över igen!
Likaså bra!
tjoho


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0