Ute i trädgården idag!

Njuter av morgonen. Krispiga grässtrån lät härligt höstlikt när storpudeln och jag tog vår morgon promenad. 3 minusgrader och hög klar luft. Jag älskar hösten.
Idag skall poolen vinterfixas och gräsmattan ordnas till. Kul med hussysslor nu när rustandet är klart...det blir inte lika hysteriskt...man kan ta saker lite när lusten kommer på, inte för att man måste så att man kan flytta in.

Appropå hysteriskt...jag tycker det är lite hysteriskt att...

*Som prinsessan VIktoria, köpa en handväska för 60000kr. Jag gillar kungahuset och de får gärna köpa dyrare grejer än vad jag kan göra...men...10000kr är också mycket för en väska...varför överdriva i kubik? När vi svenskar snart förväntas lägga 14 millar på hennes bröllop är det viktigt med all goodwill hon kan få. Kn inte någon hjälpa henne att förstå...att får hon inte med huvudlösa inköp.

*Att köpa Ingmar Bergmans schackpjäser från "SJunde Inseglet" för över en miljon kronor...men hallå...SÅ kul var varken filmen, Ingmar själv...eller för all del schackspel som föresteelse...

...en del har för mycket pengar..

Däremot tycker jag att det är bra att:

* Reza, Camilla, Tove, Karolina och Erik är vidare i årets idol...Gud, så många duktiga ungdomar det finns!

* Vi har viasatkanalerna så vi kan se F1 och Barca...

* Benen känns bättre så att jag kan ta mitt långpass i den tänkta tävlingsfarten imorgonbitti...

* Spotify finns...

* ...och mycket mcyket mer...för det är alltid så att det som är bra överväger för mig...så tur har jag...turelitur...



Nu ut i trädgården...gardenmeister!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0