Grattis Obama! Verkligen välförtjänt!

Efter samtal med mer eller mindre sjukvårdskunniga kollegor idag...har jag förstått att jag inte alls är frisk. Jag har någon hemlig influensa...en influensa som visar sig med tio-femton extra pulslag, svullna halsmandlar, abnorm trötthet och varannandagsfeber...
Öhhh...
Typiskt...att när man väl drabbas av något...så är det hemligt...
Säg alltså inte detta till nån...jag har nämligen en hemlig influensa.
Bra...för då kan jag låtsas vara frisk och springa intervaller imorgon som bestämt.

Kvällen ägnas åt TV...och jag häpnar ikväll över...
*Obama får nobels fredspris...jamen...är kriterierna inte kända för nobelkommitén? Eller finns det kanske inga kriterier? Eller har man andra idéer om vad fred innebär? Kanske vi skulle ge Fred Flinta, priset nästa år? Eller Gunnel Fred? Kanske Fred-rik Lindström...eller postumt till Bellman för Fredmans epistlar?
Grattis s-f Barack...by the way...vi får inte ha vår barack längre på skolan...den är för dyr...hyresavtalet skall sägas upp...
Dum parentes...

Jag häpnar också över...
* att det dröjer till jul innan vanliga dödliga får influensavaccinet...god jul då! Ett tips...skaffa en hemlig influensa istället...den vet ingen om, så man slipper vaccinet!

* att så många av Idolerna sjunger svajigt, ja rent av falskt...och alla älskar Tove...hon får sjunga hur falskt som helst...hon är ändå en stjärna...men gosh...stackars Reza...klart bäst men kommer aldrig slå söta, rara, oskuldsfulla Tove...och duktiga Camilla...sorry...du är duktig på fel sätt...du kan sjunga och verkar säker på scen...men...nej Camilla...lite falskt måste det vara för att se äkta ut...
Jag böjer mig för att juryn är proffs...

sen häpnar jag inget mer...gäspar bara lite...gäspar åt sega nyheter...

GOdnatt då


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0