Jo tack benen mår bra!

I morse skulle jag ut och pröva benen med gasellerna. 8km i lugna 5.30, blandat asfalt och grus verkade ett bra första löppass. Veckan har gått utmärkt med vattenlöpning, benträning, bootcamp och styrke. Så nu var det upp till bevis. Hade vilan från löpningen gett önskat resultat.
Svaret kom omedelbart.
-Ja!
Ingen smärta och starka ben som orkade springa fortare än vi bestämt.
Lovar gott. Nu ska jag försöka att inte skynda för fort. Svårt. Svårt att gå emot sin natur.
Svärmor berättade en story...
Det var en groda och en skorpion som stod på en strand. Skorpionen ville gärna över till andra sidan bäcken men sakande biologiska förutsättningar att klara det på egen hand. Grodan däremot hade alla nödvändiga kunskaper och förutsättningar.
-Du Grodan, kan du simma över till andra sidan med mig på ryggen?, sa Skorpionen.
-Nej, skulle inte tro det. Då bara biter du mig, sa Grodan.
-Så dum är jag väl inte, då skulle vi båda drunkna ju, sa Skorpionen.
Grodan tyckte att det verkade förnuftigt resonerat och gick med på att simma över med Skorpionen.
Precis när de hunnit halvvägs, biter Skorpionen Grodan, som genast blir påverkad av giftet.
Sluddrande frågar han ändå: -Men, du skulle ju inte bita, nu drunknar vi båda...
-Ja, jag vet att det var dumt. Men man kan inte gå emot sin natur, sa Skorpionen innan de båda sjönk.

Så...man kan ha de bästa intentioner, hjärnan har bestämt precis hur man skall agera...och så...gör man inte det man tänkt...kanske t o m tvärtom...för man kan inte gå emot sin natur.

Alltså kommer jag troligen att springa imorgon också. Kanske backpasset på 9km som Dalaporten skall ha i Rembo. Vore dumt men roligt.

Jag har gjort många såna saker i mitt liv. Som varit dumma men roliga. Man hoppas alltid på att konsekvenserna inte skall överskugga det roliga.
Så ock nu!
:)

Dags att trixa lite med smink och borste...för nu skall vi på middag!
So long


Kommentarer
Postat av: blombella

likt en hund som jag gillade skaprt, en svart labrador, Cliff. Vi åt räksmörgås och citronskivan föll ner på golvet. Blixtsnabbt högg han tag i citronskivan i hopp om att den var god. Släppte den snabbt. Backade lite.... men på den igen... han kunde ha haft fel. Den var nog god... men han fick släppa den igen... den var sur.

Verkligheten kan vara inbjudande men med läskig eftersmak. Kan inte banna dig hr, du gör som du vill. Jag med och vi e galna.

2009-10-25 @ 11:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0