Just idag är jag ful!

Har en "fy-fan-vad-ful-jag-är"-dag. Längesedan jag krömp ihop så eländigt att jag hemfaller mig åt sådana tankar...jag vill ha PERSPEKTIV...jag vill LYFTA blicken något...men...neej, det går inte.
För idag är en "tycka-illa-om-sig-själv"-dag.
Pinsamt att ha passerat 40 och ha såna dagar.
Att sen orera i diverse blogginlägg och hur himla trygg man blivit i sig själv...bahhhh...skärpning...
Jag är precis som förut.
Lyckas bara simma med simring.
När luften går ur den...simmar jag lika illa som då...när jag var tjugo...

Måste försöka bygga simningen på simkunskaper istället för simringar och diverse flytdon. Som luften kan gå ur ibland.

Men jag är en jävel på liknelser.

Hur kan humöret gå så upp och ner.
ja ja...hormoner...men ändå...

Borde ju vara superglad när det är lov ju...för sånt är ju skönt och vi lärare brukar längta till dessa andhål...oaser...
Men nej. Nu sitter jag och retar mig på att jag var så dum att jag gick in i en affär för att prova kläder. Ett sånt skämt. De hade inga storlek 48 och uppåt...inga blusar i XXXXXL...
Allt såg skit ut. På mig.


Nu har jag beklagat mig nog.
Ska gå och vila en sväng.
Lite sömn råder bot på sånt här gnäll. Och sen en löptur. Då blir jag glad igen. Inte snygg. Men glad. Det får duga!

Imorgon åker jag 05 till Oslo. FÖrst till Arlanda, sen via flyg till Oslo och till Birk. Han tycker att moster är bäst i världen. Stark och modig, är hans moster. Och kul. Snygg, har han inte reflekterat över, för han bryr sig inte. Bara moster är snäll, kul, stark och modig...är han nöjd.
Han är klokare än många, inklusive mig, trots sina 3,5 år.

Hörs
e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0