Långsamhetens dag!

Gahhh...sjung långsamhetens lov...om jag skulle ta och lära mig att gilla ett lägre tempo...för då fanns det mycket att gilla. Allt går nämligen långsamt. Jag skall räkna upp några saker som gått långsamt idag...
1. Bilarna framför mig påväg till jobbet
2. Datorn på jobbet
3. Facebook
4. Tanterna som gick före mig på badhuset
5. Bilarna som åkte framför mig till träningen
6. Vår nya ugn som inte ville bli varm
7. Att logga in på blogg.se

+ en massa annat som jag av respekt mot andra inte nämner...

Tänk om jag kunde gilla allt det långsamma...då hade dagen idag varit en kanondag.

Nu började dagen med huvudvärk...trots att jag kom ihåg att ha bettskenan i inatt...orättvist! Om man kommer ihåg sin bettskena borde man inte kunna få ha huvudvärk direkt på morgonen...
Tog en alvedon...eller faktiskt två.
Det gav med sig.
Men...kom tillbaka med förnyad kraft i skolan...huvudvärk i vågor hela dagen...då står jag bara inte ut med långsamhet.

Saker som underlättat huvudvärken idag:
1. Mina roliga kollegor i arbetslaget
2. Kaffet under dagen
3. Solningen på badhuset...fick 15 minuters sömn...guld värt!
4. Träningen med tjejerna i aaik. Hade glömt lite hur kul det är att kämpa ihop med dem.
5. Kaffet som sambo bjöd på
6. Ett varmt bad med lavendelpulver i...
7. ...har inte inträffat in, men planen är att ta en alvedon, peta in bettskenan och sen gå till sömns...tidig kväll!

Hoppas på en annan dag i morgon...en snabbhetens dag! Utan huvudvärk!

Hoppla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0