Nothing special...

Ja men så sitter jag här igen då, framför datorn...på kontoret. Sambo har fixat så denna, min favvo-dator (vit och silvrig och jättefin...och köpt för pengar jag slitit ihop under min tid i baren på Trapper), kommunicerar med nätverket och Internet ligger öppet att beträda!
Har en annan dator också. VIa jobbet. Den är ny och bra...fungerar hela tiden...men...inte samma känsla...den skall vara grå och tråkig och bara användas till jobb.

Så nu spotifyar jag och min vita skönhet...och bloggar lite...

Idag har jag...
...varit i Fagersta på kurs så jag kan använda det administrativa programmet som kommunen har...inte så svårt, inte så kul...men behövligt.
...varit hos Jesus-Johan...ni vet han, massören, handpåläggaren...som fixade mina ben innan förra maran. Han masserade mitt överansträngda vänsterben...det gjort ONT. JÄTTEONT. Men det är bra i de här sammanhangen. Då tar det! Han hinner med en vända till innan SM nästa helg.
...gått en lång tur i skogen med storpudeln. Vi letade efter en stig jag gick mycket när jag var liten. Den hade försvunnit. Synd. Varför tar inte folk ansvar och trampar upp alla stigar? Jag menar...jag har ju bott i stan...inte skall väl jag behöva åka ut till alla förorter och trampa på deras stigar? Nu fick vi gå vägen hem. Trist. Men fint väder...
...hjälpt min nyopererade mamma...hämtat saker från hjälpmedelscentralen och gett en anti-blodbroppsspruta...
...varit hos Bella. Himla trevligt och god sallad!
...kollat ännu ett obegripligt-att-nån-vill-vara-med-och-skämma-ut-sig-och-sin-familj-program "Mammas pojkar"...månne det ÄR så att blondiner är lite dummare än genomsnittet...verkade i alla fall så när man kollade dessa...skrattade rått...men skämdes efteråt. Borde tycka synd om dem.


Men jag har också låtit bli att vara elak och gjort mig rolig på andras bekostnad fast det var öppet mål...liksom. Två fina möjligheter till detta...har jag bara låtit passera...tråkar nsätan ut mig själv med ett sådant vuxenbeteende. Ett av mailen hade jag väl i alla fall kunnat sända iväg...anonymt...hade varit kul. Men elakt.

Nu skall jag umgås med sambo och sen sova!
tjoho



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0