Rapport från Oslo

Hej blogg! Sitter i Oslo. I min systers lägenhet, med Birk sovandes i rummet bredvid. Han är förkyld och slocknade innan vi hann till lekparken. Funderade lite själviskt att väcka honom...så att han somnar nångång ikväll...men...han får väl sova då. Immunförsvaret behöver jobba ifred. Själv gick jag upp 03.35 i morse. Till och med för en morgonpigg - så är det riktigt tidigt. FÖR tidigt. Särskilt som jag inte kunde sova igårkväll...utan la mig vid 22.30. Totalt blev det väl 4,5h sömn. Hällde kaffe i min vattenflaska och sög på den hela vägen till Arlanda. Halt var det också...så jag fick vackert ligga i 90km/h och mala. Då blir man sömning...omöjligt nästan att inte somna...ner med rutan...iskall vind rakt i huvet...funkade! Bra flygresa hit och nu är det alltså höstlov i ett soligt Oslo med förkylda Birk. Dagis stängt imorgon och när Birk själv får välja vad vi skall göra...så åker vi till skogen. Vandring till fikastuga med våffelätning. Sen ska vi baka bullar. Bull-Erica...en riktigt bull-mamma...se detta framför er...jag kom till dagis kl 12.00 idag...Birk ville visa mig alla kompisar och vad de brukade leka. Jag var där i två timmar och blev barnens favorit...jag hade fart på gungande barn...jagade busiga pojkar runt träden...tröstade barn som kört omkull på cykel...byggde tårtor av sand...tills Birk sa -Nu går vi hem och leker bara du och jag, moster! Så gick vi hem...och sov! hej för nu!

Kommentarer
Postat av: blombella

Jag rapporterar att det är just så jag ser dig... bullerica... helt perfekt på mat, och faktiskt på bakning. Du kan slänga alla kokböcker... vi behöver ändå inga mått. Såg vi sist. Sista Meddelandet är att vi nu är tre medlemmar på cookalongen. Jessica e med... Kommer att sakan dig... men var uppdaterad och håll dig bort från alla norska svinbakterier...:)

2009-10-29 @ 19:52:01
Postat av: Sabina

Åh så mysigt det låter! Skönt att du får spendera lovet med Birk, ni kommer få det toppen :)

2009-10-29 @ 20:40:33
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0