Självhypnos, löpning och glömska

Illa med dagens långpass...21km i 5min-tempo...hade behövt att det kändes lätt och lockande till dubbelt så lång sträcka...men icke...det gick tungt och jag låg på hög puls hela passet. Benen kändes tunga och det hade nog varit omöjligt med 42km idag...
Dock är det ju två veckor kvar till sm-maran i växjö. Tror att jag skall vila benen lite i veckan. Vattenlöpning får det bli. Och lite cykel.

Belönade mig med en städeftermiddag. Ja, för är det så tungt att springa...förtjänas ingen annan belöning. Dammsög och skurade...och packade upp en flyttkartong...ställde iordning nya städskåpet.

...och så när jag skulle betala lite räkningar...så var min kod-dosa borta...ingenstans i huset fanns den...hur kan något bara försvinna? Jag vet ju, som fysiklärare, att ingenting kan försvinna...men nu är jag banne mig överbevisad...empirin rår man inte över...dos-j-veln är borta...den har upplösts till atomer och spritt sig för vinden (och det finns ju en hel del vind att spridas i, nowdays...). Tjyvar och banditer kan ha tagit den?! Men sambo säger att de inte har någon nytta av den, för de kan inte min kod?!...men...om de listat ut min kod då? Tänk om jag har mina fyra sista siffror? Eller något spännande årtal? 1066...slaget vid Hastings...eller kanske hundens födelsesiffror...9905...
Men tänk för att jag inte har det va! Så lämna nu tillbaka dosan!! Ni HAR ingen nytta av den.

Sambo betalade räkningarna...fick cash i handen av mig sen...det tjänade han 1kr på...ska det fortsätta så blir jag snart bankrutt...

Satans hjärna...kommer ihåg hur många dumma saker som helst...men vart den lagt dosan...det vägrar den att berätta...resten av kroppen springer runt som en fåne och planlöst letar...i onödan...SÄG NU, VRT LA DU DOSAN?

Nej, det här går inte...jag får lägga mig och hoppas på nån slags självhypnos!
Godnatt...

Kommentarer
Postat av: blombella

Hörde att du hittat dosan, Vi hade annars gjort soom när vi annars haft problem... ringt en spådam lr spåkvinna. Saidas son är aktiv numer.../ fikadax?

2009-10-05 @ 19:02:52
Postat av: Spådamen

Ibland måste saker bara få försvinna ett tag för att sedan komma fram igen. =)



Tack för en bra blogg och lycka till med allt.



Kram

2011-11-27 @ 12:42:42
URL: http://www.spadam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0