Skämmes tamejfan

Men Gud vilket fånigt inlägg jag skrev för några timmar sen...övervägde att radera det. Men, har tänkt om med det. För bloggen handlar om min vardag och i den ingår att inte alltid vara klok och rättrådig...ibland landar jag platt och är inte bättre än så.

Men...nu skall jag ge ett livstips! Pretentiöst så det räcker...hade jag hetat Ranelid i efternamn hade jag skrivit
(Obs, läs med skorrande r och lite skånsk ystad-brytning)
"Detta som jag kommer att skriva nu, de ord jag kommer att dela med mig av, är förmodligen, inte bara de vackraste någon skrivit utan också de viktigaste orden - som presenterats i en blogg. Någonsin. Tag dessa ord med er i livet, smaka på dem och känn sötman och härligheten."

Men...jag heter Erixon i efternamn...och nöjer mig med att säga att det funkar för mig...men särskilt vackert eller viktigt...det är det nog inte...
I alla fall...
När man är så neggo och lite som jag var för några timmar sen...gör då mot dig själv, som man gör mot en treåring. Avledning!
Låt bli att älta. Om det man ältar är sant - man ÄR ful och fet...så löser man ändå inte det i en handvändning...
Om det man ältar är som det är alltsom oftast...inte särskilt sant utan inre spöken...man är INTE ful och fet...i alla fall inte värre än andra vanliga människor...ja, då var det väl skitsamma att älta då...
Men...det kan vara svårt att bara sluta...
Så avled dig själv.
Hitta på något helt annat.

Jag sprang.
Med en massa trevliga glada goa dalaportsorienterare. Vaden gjorde ont, men stämningen fick mig att glömma det. Gjorde fantastiskt mycket för humöret! Kom till dalaportens träningar! Gå in på deras hemsida och se nästa gång det är träning. Det funkar för alla nivåer.
Rörelse är bra för kropp och humör!

Glad går jag nu till sängs..inget snyggare alls...men lugnare i vissheten att det funkar ändå!
Godnatt



Kommentarer
Postat av: becca

svar: ja, det ska jag göra haha! =)

ha ett bra lov du med, för ni har väl lov ni lärare också :D

2009-10-29 @ 02:09:52
URL: http://be'
Postat av: becca

svar: ja, det ska jag göra haha! =)

ha ett bra lov du med, för ni har väl lov ni lärare också :D

2009-10-29 @ 02:09:56
URL: http://beccaeriksson.blogg.se/
Postat av: blombella

Du borde skriva tamefan... för det e opassande att skriva tamifan.. så.... men om du skrivit... tamefan... hade det varit roligare:)

2009-10-29 @ 12:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0