Sverigedemokraterna...ett bra medel att få folk att gå och rösta! Hoppas jag!

Är det bra att Sverige Demokraterna kommer in i riksdagen? Svaret, som jag ser det, är ett rungande NEJ!...är det bra att de får så stort medialt utrymme? Här svarar jag JA. Fram med deras trångsynta, förskrämda uppenbarelser...låt svenska folket få se vad som händer om inte vanliga människor med en sjysst människosyn, går och röstar och engagerar sig. Då kommer de in i beslutande församlingar.
Förfäras inte bara åt dem, gör något åt det.
Läs vad de står för, titta på dem i debatter...de har inget att komma med...de är rädda och okunniga. Men vi lever i en demokrati med yttrandefrihet så låt dem prata, mötas och försöka ta sig vidare. Men ha tilltro till vårt folk. Må vara moderater eller vänsterpartister...men några rasister, det är vi inte!

Slutpolitikat för ikväll...

Sprang 5km på 22.30 nyss. Ensam i mörkret. Mörkrädd. Duggregn. Läskigt och kallt. Men framför allt - skitkul! För benen var lätta, starka och snabba. Nu känner jag mig taggad för mer styrke och uppbyggnadsträning. Ner 5kg i vikt, på med mer benmuskler...då är skadorna ett minne blott!

Birk är hemma. Syrrans Birk. Härliga unge. Och viljestark för sju...badhuset med honom igår, långpromenad och led hemma hos oss idag. Ska dit till dom på torsdag. Till Oslo.
Längtar.

Nu snart är det vem kan slå Filip och Fredrik...kul program!
Se det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0