Årsbästa på milen...rätt dålig tid...men ändå!

Första milen ute under 50minuter i år. Inget imponerande i det...tvärtom faktiskt...jag slet som ett djur idag. 48minuter på 10km. Långt ifrån de 43.06 som jag sprang på i september. Men jag är också långt ifrån att träna som jag gjorde då.
Sprang ett pass med Dalaportens OL. Det var kul med sällskap och tuffa Mats lät mig inte vila en endaste meter. När jag tänkte ge mig efter 8km var han på mig...och när jag sen tänkte ge mig efter 10km, var han där igen - Nej, inte ge dig nu...du ska upp för backarna bara...
Vadå, "bara"?
Jag lovar att jag var nästan lika slut ikväll efter 48min som jag var efter 43.06 i september. Det kändes ganska lätt då.
Och därmed får jag nästan lov att lova...att träna lite bättre...Nya jobbet är kul och kan ta hur mycket tid som helst...men FÅR inte ta så mycket tid, att jag inte hinner träna. Då blir jag sur och omedgörlig...och väldigt långsam på löppassen...och det blir jag ännu surare över...dålig spiral!
Tvekar om det blir långa maran eller halvmara i Säter om tre veckor. Blir det långa...blir det som ett långpass...jag nöjer mig med 3.50 som tid. Blir det halvmaran...21km...då ska jag helst under 1.40...
Hm...dagsformen får nästan avgöra...har en vecka på mig att anmäla mig.

Storpudeln har ont. Han piper lite ibland. Jag hatar det! Att han har ont och att jag inte kan göra något. Jo, han fick en värktablett till...en mer än han egentligen skulle få...och så har han fått köttbullar...i mängder. Det är ju specialfall när man är nyopererad.

Fuskbyggarna på Tv4...Gud vilket eländes elände de stackrarna har...vi hade tur vi. Med bra och ärliga hantverkare! Robert Engvall, Krylbo Elmontage, EKs måleri och Engstedts Rör får härmed lite gratis reklamplats. Seriösa och noggranna!

Kommentarer
Postat av: blombella

Bra insikt med jobbet och träning... detta gör man lätt om man gillar sitt jobb- känner att jag gör så. Lätt att prioritera bort tid till jobbsaker och familj eftersom man älskar dem.



Men man får inte det.Våga vägra detta. Stackars vovven... men hatar byggprogrammet. Det kunde ha varit en någt naivare Bella, det hade varit förjvlgt.



Merci Bella

2010-04-09 @ 11:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0