Bråttom bråttom...

Igår blev Axel döpt. Axel är den lille mannen som hade bråttom, bråttom ut i världen i november...5veckor för tidigt...så bråttom, att vi fick avbryta vår tjejträff som skule innehålla intressanta bokdiskussioner, för att för det första övertyga envisa-Anna att hon inte hade magsjuka utan värkar, sen att övertyga 112 att de visst behövde skicka ambulans eftersom hon hade tre minuter mellan värkarna och min bil inte var utrustad med vare sig lustgas, syrgas eller gas överhuvudtaget...sen fick vi övertyga envisa-Anna igen...att hon visst skulle åka ambulansen och itne gå bredvid den...
Inte så att vi led brist på argument...mer så att de som skulle övertygas var ovilliga...tillslut föddes i alla fall Axel, i Falun...hastigt och lustigt...för oss...mindre lustigt för pappa Lars som inte hann upp. De får göra en till och så får han vakta vid Annas sida de sista månaderna.

Men kan ni tänka...det blev likadant igår...bråttom, bråttom...Maggan, skolans kurator, kristeamets ankare...och den som åkte med Anna i ambulansen samt klippte Axels navelsträng...hon visste att dopet var kl 14...blombella trodde det var 15...och jag...jag bara skyller ifrån mig...jag körde bara. Fyra timmar på Ulriksdals handelsträdgård...köpandes penséer i mängder och fikandes kaloribomber i lika mängder...12.30 säger jag:"-Nej, tjejer...ska vi inte trockla oss genom stan till kyrkan, bättre att stå där och vänta?!" Vi drog dit, hittade kyrkan...fullt med bilar där, även Annas och Lars bil...hm...varför är de så tidiga? kl var nu 13.06...jag sa på skoj "-Det kanske började 13.00"...kurator-Maggan kollar i programmet...f-n! Det VAR 13.00...panikparkering på handikapp-ruta...jo, men det är handikapat i huvet på de som inte kan läsa inbjudan...vi var ju ändå tre st!!...
Vi missade en psalm och lite Guds ord...men han höra och se när Axel fick dopvatten på huvudet och gavs sina namn. Ja ja...sickna pajsare...bönder i stan...
Men det var i alla fall en fin tillställning med supergod mat och trevligt att träffa Anna, Lars, Axel och deras släkt och vänner. Gott att vi hann! :)

Idag skiner vårsolen. Underbar morgon. Gasell-Annica kom hit 08.30 och vi drog på långpass. Skule springa i samma tempo som för två veckor sen men öka på två km...till 23km...det blev ökning av hastighet från 5.25/km till 5.18/km och ökning till 23km. Riktigt bra och roligt. Det blir Säters halvmara! Ska springa den som ett träningspass och inte jaga livet ur mig. Den är om två veckor och jag satsar på under 1.50. Ingen idé med några personliga rekord så här tidigt på säsongen...har ju inte tränat ett enda kvalitetspass sen i januari.

Nu slipper jag inte undan längre...har skjutit och skjutit på det...kvalitetsredovisningen skall skrivas!

BTW, Wallanders "Vålnaden" får tre storpudlar av fem...den var okej...

Kommentarer
Postat av: blombella

Bra dag både på lördag och söndag för mig å...

2010-04-12 @ 22:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0