Däckbyte på...3600sek...mot formel1-däckbytare 7sek...skillnad: 3593sek

Men vilken bra dag idag! Fylld av energi. Tänk vad några till sovtimmar kan göra. Lade mig vid 23 och gick upp 07.30...efter promenad med storpudeln och lite slapparfrulle framför tv:n körde jag igång.
Städning av huset, träning, möte med Dalaportens running team, kratta, byta däck, göra ren fälgar, tvätta bil...och vips...så var sambo hemma igen. Nu är allt som vanligt! :)
Byta däck var ett elände idag. Ett helvete. Jag var så arg att tårarna kom. Bultarna gick inte att rubba...och när de väl gick att rubba...så gick inte däcken att få av...och när de väl gick att få av...så gick inte bultarna att skruva i...för de gängade så dåligt...och jag hade inget att smörja med.
Tur att jag inte är däckbytare i FOrmel 1. En timme tog det!! :)
Vilket formel1-team skulle vilja ha en sådan?
Nej jag får nog fortsätta som rektor...utvecklingsledare...lärare...eller vad jag nu är. Vad jag vill vara...vacklar...
Men ett vet jag...jag vill INTE bli däckbytare...i alla fall inte utan kopparpasta (sånt klet som dom kletar på hjulmuttrar och där fälgen skall sitta, sen måste jag också ha en tryckluftsfälgkors...eller vad det nu heter...sån som dom har på däckfirman...

Nåja...nu skall jag i alla fall njuta av en pizza, lite tv...många timmars sömn...för att sen fixa ett snabbt långpass. Ja, för i morgon skruvas farten upp...det skall gå i 4.50-tempo...det blir tungt...det vet jag på förhand. Men jag vet också...att allt som inte dödar - härdar!

Hård imorgon kväll!
:)

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är en verkligen en kvinna att beundra.

Kan du allt? :-)

Träningen verkar gå bra för dig.

Jag har smugit igång min, ska till vårdcentralen på måndag för att få högerknät undersökt...får se om det är färdigidrottat för min del....hoppas inte.

Kram!

2010-04-17 @ 20:42:47
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: Magnus

köppäpasta kan man adrig ha för lite av... hehe..

2010-04-17 @ 21:15:58
URL: http://magnus.edback.se
Postat av: tina

Själv byter jag inte däck - det räcker inte mitt tålamod till för, maken får göra detta. Men tvätta fäljar är jag bra på =)

Bra jobbat...

Kram

2010-04-17 @ 21:55:21
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Magnus

eller för mycket av kanske... ?

2010-04-17 @ 23:42:02
URL: http://magnus.edback.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0