Deja vu

Nyopererad storpudel vaknar sakta upp ur narkosen...fryser så han skakar, därav filten (enligt min kunniga superveterinär gör man det, när man är påväg upp ur narkos...fryser alltså).


Bilden ÄR tagen idag...men för minnesgoda läsare förstår jag att det blir lite deja vu över det hela.
-Var det inte nyss hon lade in just en sådan här bild?
-Jo, det var det! Faktiskt bara lite drygt en månad sen.
Då genomfördes en relativt enkel operation varvid en klo och dess kloämne togs bort. Komplikationer efteråt och en tumör växte i tån. Nu behövde hela tån tas bort, med ben och allt.
Detta har gjorts idag.
Som vanligt, kan jag faktiskt säga eftersom "en gång är ingen gång, två gånger är en vana"...som vanligt, satt jag i väntrummet och jobbade. Hade dator, mobil och mina schemapapper med mig. Bra att jobba så jag slapp sitta och älta mina orostankar.
Nu gick allt bra, sa min superveterinär Sören. Och jag väljer att tro på honom.

En eftermiddagsreflektion: vad mycket SKIT det är på tv på dagtid! Eländiga serier med förinspelat skratt, för idioter som inte vet när man ser något roligt och därför behöver hjälp att veta när man skall skratta...
Ja men discovery då...inte mycket bättre..."Världens största maskiner"...ett barnprogram för vuxna...om stora dumpers, stooora lastbilar, stooora lyftkranar...Gud så erbarmeligt tråkigt...ja men Viasat motor då...det är väl ett säkert kort?...nej, de sänder snooker på dagen...TACK!
tur att jag ändå skulle jobba hemifrån på eftermiddagen, tur att schemat blev helfel och jag måste börja om...ja, ibland har man mer tur än man förtjänar!

Läste i en ungdomstidning (alltså inte Amelia, inte Tara, inte M...inte Runners, inte Må Bra...inte DN...nej, inte i nån av de tidingar jag vanligen bläddrar i...utan en tidning för riktigt unga...under 20!)
En tjej tipsade om att man inte skulle sukta efter de killar som var mest poppis i skolan utan försöka hitta de oslipade diamanterna. Högstatuskillarna blev nästan alltid misslyckade och hade inte lagt så mycket tid på vare sig skola eller att klara sociala koder, vilket de oslipade hade fått lov att göra, för att ha något att komma med.
Intressant.

Vackra, bildsköna män...tråkiga och osociala
Lagom snygga, duktiga i skolan-män...lyckas i karriären och är trevliga

Varför forskar ingen på det oerhört viktiga området?!
Inte så viktigt?
nej, det är väl inte det!
Men kul.


En fundering...
Fula, dumma och elaka då...för de fanns ju också i skolan, vad jag kommer ihåg...nu nämnde hon inget om dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0