Hundklippning!

Idag har det klippts på Fabriksgatan 32. Sambo har krattat gräsmattan och klippt Spirea-häcken. Jag har badat, fönat och klippt storpudeln. Vi blev klara ungefär samtidigt och var ungfär lika trötta.

Så här såg storpudeln ut innan bad...här har jag ägnat 40min åt att kamma igenom pälsen.


6,5h senare (förvisso med 30min lunchpaus) ser han ut såhär...med sin sko på höger framtass...för att skydda såret efter tåamputationen....


Med husses trädgårdshandske ser han ut så här...


Ja...när en dag har ägnat åt en sådan lång syssla...dryg...blir det lätt så att man ger upp och slappar i ett soffhörn...men icke denna söndag! Nej, jag städade tvättstugan och badrummet och sambo fortsatte i trädgården...dagen har avslutats med thaimat och nya Wallander-rullen "Arvet"...som får fyra storpudlar av fem!

Ingen löpning som tänkt...men väl två st promenader.

Imorgon träning igen!

Kommentarer
Postat av: tina

Så fin Jerry blev.....

2010-04-25 @ 21:15:13
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0