Mot Oslo - fast först förbi Blåkulla en sväng, och hälsa på tjejerna!

Packad och klar. Det gick fort. Nyss Härnösand, en dag hemma...lite personalfest igårkväll...väskan ännu ouppackad, bara att byta ut lite grejer och så var det klart!
Nu ser jag fram emot några dagar i Oslo.
Behöver komma iväg och se något annat. När det blir för "trångt" i kalendern...blir det ingen tid för reflektion och analys av vad man är med om...såvrt att gå vidare då. Eller så är det just vad man gör, går vidare...fort fort genom vardagarna. Nej, det blir bra att få stanna upp lite.
Sen ser jag fram emot nästa vecka. En arbetsvecka istället för lovvecka, som det var förra året. Då jag var påsklovsledig lärare. Det gör mit slätt intet att jobba. Tvärtom. Behöver en vecka utan lärare och elever, för att hinna med lite annat på jobbet. Utvärdera och planera.
I skolans vardag blir det mycket "här och nu". Tid till att se bakåt och utvärdera, eller se framåt och planera är sällsynt. Men nu blir det så. Gott.

Trevlig personalfest igår. Riktigt kul faktiskt. Musiklärarna rockade och agerade livekaraoke och komp till allsång. Sambo hade som vanligt fixad diverse musik och filmtävlingar och jag och några samordnare lagade tacos. Trivselfrämjande åtgärder behövs. Alla visade upp sig från sin bästa sida. Idel glada miner. Skönt för alla att få lite lov. Mycket så här års med omdömen som skall skrivas och samtal som skall hållas.

Slänger avslutningsvis in några bilder som jag rensade ur mobilen. Glad Påsk alla läsare!


Suddig Birk kökar glass efter ett pass i simhallen!

Sambo och Tina + Magnus utanför kåtan i Sälen, där vi
åt fredagmiddag innan bröllopet!


Tina utanför dasset, där man kunde kissa iskuber,
på fredagkvällen innan bröllopet!


Mormor, Birk och storpudeln fikar i Åsbo efter pulkaracet!


-Jag vann visst, se här vad noga jag har fört anteckningar!
Tina vinner run of nine!


Jag och sambo, lite senare på kvällen...natten..när en av oss började
bli mycket trött! :)



Kommentarer
Postat av: tina

Vilka fina bilder, det syns att man är på G ;)

Ha det skoh i Oslo.

Kram

2010-04-01 @ 18:59:48
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0