Plus och plus blir ibland minus...

I matematikens värld är --=+ och ++=+...alltså lika tecken blir plus...hängde ni med? Skitsamma för idag har det bevisats för mig att + och + inte alltid blir +.
Det har hänt en massa bra saker. Ta lönesamtalen t ex. Vilka bra lärare jag mött idag med utmärkta tankar och spännande idéer om skolutveckling. Kloka och med engagemang. Riktigt roligt ha dessa möten.
Sen hade jag några elever som kom in med några spörsmål. Mycket trevliga och vältaliga. Och sista läraren som kom in och påtalade ett rätt så stort problem, men i god tid för att vi skall hinna lösa det...vilken tur att hon kom in! Men...nu till det här med plus och minus...
Alla dessa plus som hänt idag...när klockan var 17.20 och jag åkte hem för att hämta hunden, var jag dödstrött...och hungrig...10,5h på jobbet men bara kul och bra hela tiden...MEN...hunden är sämre i sin tass. Varm, svullen och öm...det behöver man inte vara biologilärare för att veta vad klockan är slagen då...j-vla bakterier!! Infektion. Och det som såg så himla bra ut över helgen...f-n! Nu blir det penicillin igen...40 dagar penicillinkur för en månad sedan...och nu ännu mer...hela dagens alla plus...blev ett enda stort minus...jag var för trött för att ta att hunden blivit sämre...blev jätteledsen. Mam och pap tröstade.

Ringde min veterinär...trots att han slutat jobbet redan...hade fått hans mobilnummer...utnyttjade det. Han är världens goaste veterinär...ringde in penicillin så jag har imorgon bitti.
Jag har dessutom världens goaste mamma och pappa...de tröstar och stöttar både trött och ledsen matte...som trött och öm storpudel...och paps hämtar penicillinet imorgon så jag hinner ha mina möten.

"The object of life, as I take it, is to be as friendly as possible, to everyone"...ett citat jag läste på en sten i Västerås en gång...
Min mam och pap måste också ha läst det...och min sambo...och veterinären...
...och storpudeln...

Jag känner så många goda människor!
Kram till er alla


Kommentarer
Postat av: tina

En stoooor kram sänder jag till dig och jerry...

2010-04-12 @ 21:00:26
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Anna

En stor varm kram från mig också.

2010-04-12 @ 21:15:01
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: blombella

Hör av dig så kan jag trösta, jag har tomat på gång till ditt land iaf. Kram

2010-04-12 @ 21:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0