Det blev löpning...till slut...och rätt bra!

Minnesgoda läsare kommer ihåg att jag i lördags var mycket nöjd med mig själv...gjorde allt jag föresatt mig.
Söndagen gick sämre.
Vaknade i tid och tog på mig springkläderna. Åt frukost och kollade Kinas formel1, som för övrigt vanns av min förra favorit Jenson Button. Min nuvarande favorit Fernando Alonso kom fyra...trots 5 depåstopp...mot Buttons 2!
Nåja...jag skulle ju ut och springa med gasellerna. 1,5 mil i fem-tempo. Det ville inte min kropp. Ingen del av mig ville det. Jag gick inte att vare sig övertala eller hota...bara att ge sig. Jag straffade mig själv med att städa i garaget och tvätta all tvätt. Det hjälpte inte. Jag ville inte heller springa på eftermiddagen. Fortsatte straffandet och förbjöd mig att bada. Men när inte heller det hjälpte gav jag upp...ingen löpning i går alltså.
Det betydde att dagen idag, var bokad för löpning. I ensamhet. I snabbt tempo.
FÖrst jobb med lönesamtal och rehabsamtal. Bra allihop. Lunch hos svärmor och svärfar...superdupergott och lätt att vänja sig vid...lax dena gång...lyx! Och så i eftermiddags åkte jag till veterinär-sören för att ta bort stygnen...men nej...inga stygn bort...såret hade gått upp...nya sårkanter skrapades fram...inga nya stygn...det skulle få läka så där. Penicillin en vecka till...värktabletter en vecka till...en stackars storpudel en vecka till...jag och han börjar verkligen tröttna nu...och hata...vi hatar borttagna tår som inte läker...i alla fall såren efter dem.

Så...väl hemma...löpning...ingen pardon...jag drog på mig kläder och skor och drog iväg...bara negativa tankar, trots sol och vindstilla...tre km uppför...följdes av två km till uppför...och jag hade tappat sugen...men...vände och sprang fem km utför...totalt blev det 10km på 49min. Bra gjort på den bana. För att vara jag. Ensam. Och otränad.

Nu ett långsamt återhämtningspass kvar innan tävlingen på lördag.

Systrarna och Birk, Oslo april 10



Löpartjejer i Rättvik/Vikarbyn januari10, GasellAnnica, jag och gasell-anna


Gasellen har ont i ett knä...jag tejpar efter instruktionsbok...


Snyggt va? Och så bra det blev...hon sprang intervaller i inomhushallen i Falun...himla snabbt och bra!


Avslutar med en bild från inomhushallen i Falun...en helvetesövning för magen...Kirsten Belin gör dem med medicinboll...jag har min medicinboll med mig...på kroppen...mina extrakilon...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0