Bilder, ny mobil och så lite jobb!

Hejsan! Tillbaks från Oslo och nu är bokstäverna som de ska igen. Haft en skön helg ihop med syrran och Birk. Börjar med lite bilder därifrån:

Gustav Vigeland har en egen park för alla sina statyer...och jag har en egen systerson...Birk och msoter på en av statyerna!


Båttur till Hovedöja, där blåste det storm och regnade småspik, utom just när vi skulle fika! En mysig tur!



Det är viktigt att barn lär sig fäktas i tid, man vet aldrig när det skall duelleras...



Stormvindar ute på ön...det bekom inte Birk, som cyklade och kämpade med den eländiga terrängen...han vägrade gå eller bli buren...det skulle cyklas!!


Systrarna Erixon i Vigelandsparken! Kul att ha en syster...trist att hon bor så långt bort...kul att hon, när hon nu måste bo långt bort, bor i en storstad med närhet till friluftsliv. VI har alltid kul ihop i Oslo!



Nu får det räcka med bilder...nu vill jag allt berätta lite textvägen också...
Jobbat idag. På påsklovet. Alltså det är lov för lärarna. Inte för rektorer. Möte med chefen på morgonen och det var ett bra, givande möte. Han är ett gott bollplank. Glad och stärkt av det, skulle jag ta mig tillbaka till skolan och jobba lite med schemaläggning...när bilnyckeln skulle fram åkte mobilen i backen. Det var dödsstöten för min kära Nokia. Den åkte i backen i Oslo också och nu orkade den inte repa sig. Det fick bli en tur till mobiltelegrossisten. Jäkla bra butik men personer som passar till att sälja saker. De får alltid sälja telefoner till mig. Denna gång blev det...håll i er nu...en ERICSSON! Jo jag kände mig lite busig och modig...dags för nytänk och förändring...ut på djupt vatten bara...och se! Jag kunde simma!
Gillar den skarpt redan. 8mpixel kamera, filmar i HD OCH jag har laddat ner tre av mina spotifylåtlistor i den...och de fungerar OFFLINE!! Hur går sånt till?? Häpnar och gläds.
Och facebook fungerar i den...

Och så kan man ringa med den!

Ja i alla fall...så jobbade jag på när väl mobil var inköpt...svarade på mail, träffade Blombella och sorterade papper. Lade också lite schema. Vilket gick lätt och bra...tills jag missat en väldigt väsentlig sak...vilket gör att jag får börja om. Nåja...det var ganska kul, så varför inte?!

Jerry opereras om imorgon. Det känns sådär. Men jag jobbar via dator och mobil imorgon och kan därför vara med när han vaknar.

Nu dags att jobba lite till med schemat.

Tjo!


Kommentarer
Postat av: tina

Fin fina bilder fra norge... Ser att du övergett din fina oranga mössa =) Det kanske inte var en friluftslivsmössa.... Hoppas allt går bra imorgon med Jerry. Kram

2010-04-06 @ 21:39:48
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0